| Home > Locaties > Amersfoort – Hart van Vathorst

Amersfoort – Hart van Vathorst

Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 08.30 - 17.00)

Deel locatie

Over deze locatie

Twee zorginstellingen (Sprank en Accolade), een kindercentrum, een kerk en een restaurant werken samen onder één dak. Dat is Hart van Vathorst. Hier staat samen leven, groeien, geloven en ontmoeten centraal. Waar het kan werkt Sprank ook samen met de buurt. Iedereen is welkom, of iemand nu te maken heeft met een lichamelijke of verstandelijke beperking of niet. De koffie is altijd klaar!

Bewoners:
Aantal: 38 bewoners
Leeftijd: ongeveer 20 – 70 jaar

Adres:
Angelinapolder 7, 3825 LX Amersfoort (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Heb je interesse om in Amersfoort te komen wonen? We komen graag met je in contact!

De woning

Hart van Vathorst (2016) is een modern en sfeervol gebouw. De bewoners hebben hun eigen mooie, nieuwe een- of tweekamerappartement met badkamer. Ook werken veel cliënten in de horeca of de dagbesteding in Hart van Vathorst.

De zorg

Geloven, ontmoeten, groeien en leven. Dat zijn de vier uitgangspunten van Hart van Vathorst. De bewoners van Sprank hebben hun eigen appartement en delen per groep een woonkamer.

Er is soms plaats!

Er komt weleens een plaats vrij. Wij komen graag in contact met mensen die belangstelling hebben. Hart van Vathorst bestaat uit vijf groepen met een eigen kleur, verdeeld over twee verdiepingen. Kijk hieronder welke groepen er zijn.

De bewoners

Groep rood: gemengde groep van  acht bewoners met een matig verstandelijke beperking. Leeftijd 20-40 jaar.

Groep blauw: acht vrouwen, de meesten jonger dan 35 jaar, twee bewoners zijn boven de vijftig.

Groep groen zes en groep oranje vijf bewoners, 25-45 jaar. Beide groepen zijn prikkelarm en gericht op structuur.

Groep geel woont zelfstandig in een tweekamerappartement waar de begeleiding voornamelijk plaatsvindt. In het steunpunt kunnen bewoners – vrijblijvend – gezamenlijk eten en/of koffiedrinken.

De groepen rood, blauw, groen en oranje hebben alle een grote huiskamer waarin de bewoners elkaar ontmoeten, gezamenlijk kunnen eten, koffiedrinken en waar groepsactiviteiten plaatsvinden.

Vacatures op deze locatie

Word jij onderdeel van ons fijne team? Op dit moment hebben wij de volgende vacatures open staan op deze locatie.

Het verhaal van Douwe

Lees het verhaal van Douwe Noordhof, bewoner van Hart van Vathorst. Dit Koningskind interviewde hem voor het Magazine Kleur.

Handig: Hart van Vathorst staat midden in het winkelcentrum. De afgelopen tien jaar is het winkelcentrum niet alleen een plek geworden waar je boodschappen doet, maar het is ook een plek van ontmoeting en feest rondom seizoenen en feestdagen.

Bekijk hier de film over Hart van Vathorst

Dagbesteding

De dagbesteding van Hart van Vathorst is net zo veelkleurig als de deelnemers. De activiteiten zijn aangepast aan hun mogelijkheden. De sfeer is vertrouwd. En zo maken ze de mooiste dingen, die ook nog eens worden verkocht. Er is onder andere een bakkerij, stoffen- en kaarsenatelier, moestuin, houtatelier, wasserij en natuurlijk is er het restaurant!

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Vul het formulier hiernaast in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Of bel ons direct:

Of stuur een e-mail: