Bedankt!

Dankzij uw donaties hebben de Vrienden al veel kunnen betekenen voor de cliënten van Sprank!

Zie hieronder ons nieuwste spaardoel en een aantal recente voorbeelden.

Een digibord

Spaart u mee voor een digibord voor onze cliënten?
Het digibord (Mijn Eigen Plan) geeft met één druk op de knop duidelijk en overzichtelijk informatie aan cliënten. Het digibord maakt de cliënten zelfstandiger: hoe ziet mijn dag eruit? Wie zijn de begeleiders vandaag? Wat wordt het weer? Wat staat op het menu? etc. De begeleiders kunnen ook in een oogopslag zien welke taken de bewoners hebben uitgevoerd en nog moeten doen. Kortom, het digibord bespaart tijd, die ten goede komt aan het contact met cliënten.
We willen het digibord graag op meer locaties gaan gebruiken.
Daar kunnen we uw hulp goed bij gebruiken!
U kunt hiervoor een online gift overmaken naar de bankrekening van de Vrienden van Sprank.

Spaar ook mee

‘Belangrijk dat ik kan zien wie er werkt en wat we gaan eten’

- Nando Mol, Bunschoten

De Tafelkalender

Sprank heeft een Tafelkalender voor cliënten ontwikkeld om geloofsgesprekken bij verschillende doelgroepen nog meer te stimuleren. Deze interactieve kalender behandelt verschillende bijbelthema’s en bevat vragen en leuke opdrachten. Iedere locatie heeft in januari 2024 zo’n kalender gekregen.
Dankzij de Vrienden van Sprank en uw hulp hebben wij dit kunnen doen.

Kerstfilm

Sprank maakte een kerstfilm waarin bewoners, begeleiders en vrijwilligers van Boerderij Fraam het kerstverhaal vertellen. Dat deden zij door te zingen en acteren. Tussendoor vertelt geestelijk verzorger het kerstverhaal. De doel van de film is het wonderlijke verhaal van Jezus vertellen voor en door mensen met een verstandelijke beperking. Vrienden van Sprank heeft geld beschikbaar gesteld om deze video mogelijk te maken.

Feest voor jubilarissen

Als een cliënt 25 jaar zorg krijgt bij Sprank, wordt daar uitgebreid bij stilgestaan! Lees hier waarom.
Voor de jubilarissen wordt dan een feest georganiseerd met familie, begeleiders, medebewoners en andere verwanten.

Schommel en braintrainer Boerderij Fraam

Op boerderij Fraam staan deze nieuwe schommels. Dat was een gift van Vrienden van Sprank. Om beweging nog meer aan te moedigen kreeg de dagbestedingslocatie ook een braintrainer.

Zondagmoment

Elke maand komt een zondagmoment online. In zo’n video bespreekt geestelijk verzorger Marije Vermaas een thema rondom identiteit en geloof. Centraal staat de ondersteuning aan begeleiders bij geloofgesprekken en geloofs -en levensvragen op een manier die passend is bij diverse ontwikkelniveaus van de bewoners.

Dagboekjes voor verschillende locaties

Verschillende Sprank-locaties vroegen dagboekjes aan via de Vrienden van Sprank. Zo ook op de Parel. Het lezen uit het dagboekje ‘God onze schepper’ zorgt iedere dag weer voor een waardevol en gezellig moment.

Wij vinden het dagboekje mooi. Het is goed te begrijpen. Er staan leuke tips, ideetjes en vragen in en ook liedjes. Die kunnen we meezingen en ook mooie gebeden die we samen kunnen bidden.

- Xiao Xin, Roden

SilverFit Mile

De SilverFit Mile is op diverse locaties van Sprank te vinden. Deze fiets bootst met routefilms de ervaring van buiten fietsen levensecht na. Zo is bewegen toegankelijk, veilig en leuk.

Lees meer in de Sprankel

Een splinternieuwe duofiets!

Dankzij een gift van de Vrienden van Sprank heeft Hart van Vathorst een duofiets kunnen aanschaffen. Zo kunnen bewoners die niet mobiel zijn er toch even lekker uit.

Fietsplezier met de tandem

Deelnemers van dagbesteding de Diamant in Hardenberg kunnen nu in plaats van met de bus ook met de tandem op pad!

De tandem geeft mij vrijheid. De nieuwe tandem is ook een stuk sneller dan de oude en het zadel is makkelijk op je lengte in te stellen.

Je merkt dat de deelnemers van de dagbesteding er ontspannen van worden. Lichamelijk bezig zijn geeft geestelijke rust en voorkomt spanningen.

- Sjack
- Wouter Hofsink

Motomed Hometrainer in Parel-Staete

Een motomed is een hometrainer voor mensen in een rolstoel. Drie bewoners van Parel-Staete in Putten zijn rolstoel gebonden en kunnen met behulp van de motomed zelf sporten. Zo kunnen zij oefeningen doen zonder dat de fysiotherapeut hoeft langs te komen.

De motomed Hometrainer is goed voor mijn beenspieren, zo blijven ze soepel. Ik vind het fijn dat ik nu zelf de oefeningen kan doen.

- Leontine, Putten

Geef nu een online donatie

Help je mee aan die glimlach op het gezicht van onze cliënten? Jouw bijdrage kan daarbij helpen!