Organisatie

Op circa dertig locaties zorgt Sprank voor ruim 500 cliënten met een verstandelijke beperking. Het bedrijfsbureau met de ondersteunende diensten is gevestigd in Zwolle.

Cliëntenraad

Onze cliënten hebben – waar mogelijk – zeggenschap over hun leefsituatie. De cliëntenraad streeft naar een optimale cliëntenparticipatie en (mede)zeggenschap. Zij behartigt de belangen van cliënten en adviseert het management.

Ik doe mijn best om de stem van de bewoners te laten horen in de organisatie.

- Cherida Garconius, lid van de cliëntenraad

Kwaliteitsrapport

Sprank heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Elk jaar komt er een kwaliteitsrapport uit, een voortgangsrapportage over de doelen die we gesteld hebben. Er wordt gereflecteerd op de zeven landelijke vastgestelde thema’s uit het Kwaliteitskader en geeft speerpunten weer voor het volgende jaar.

Raad van Bestuur

Stichting Sprank kent een eenhoofdige raad van bestuur. Deze wordt vormgegeven door Anne Westerduin. Zij legt verantwoording af aan de raad van toezicht. De verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de raad van bestuur zijn beschreven in de statuten en sluiten aan bij de governancecode in de zorg.

Bekijk hier ons organogram

Meerjarenbeleidsplan "Meer dan het gewone"

Sprank heeft een plan gemaakt voor 2019 – 2022. Door de veranderingen in de zorg ziet Sprank kansen om te groeien. Maar er zijn ook onzekerheden. Een ding daarbij staat vast: we willen blijven werken als christenen in hart en zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.

Raad van toezicht

De raad van toezicht ziet toe op de beleidsvoering, benoemt de raad van bestuur en is het klankbord voor de raad van bestuur. De raad van toezicht vergadert ongeveer zes keer per jaar met de raad van bestuur. Daarnaast is er periodiek overleg met de cliëntenraad en de ondernemingsraad. De raad van toezicht volgt de governancecode die voor de zorg is vastgesteld en bestaat uit de volgende mensen:

Albert Jan Stam (Voorzitter), Ed Klapwijk, Roel Venema, Betty Poutsma-Jansen en Roland Zuidema.

Jaarrekening en Bestuursverslag

In het jaardocument legt de organisatie verantwoording af over het afgelopen boekjaar.

ANBI

Wil je een donatie geven aan de bewoners van Sprank? Dan is je gift aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Stichting Sprank is geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Cliënttevredenheidsondezoek (CTO)

Welk cijfer krijgt Sprank? Ruim 400 cliënten gaven in 2019 hun mening in het cliënttevredenheidsonderzoek. Ook vertegenwoordigers en begeleiders vulden de vragenlijst in.

CTO