Organisatie

Op circa dertig locaties zorgt Sprank voor ruim 500 cliënten met een verstandelijke beperking. Het bedrijfsbureau met de ondersteunende diensten is gevestigd in Zwolle.

Cliëntenraad

Onze cliënten hebben – waar mogelijk – zeggenschap over hun leefsituatie. De cliëntenraad streeft naar een optimale cliëntenparticipatie en (mede)zeggenschap. Zij behartigt de belangen van cliënten en adviseert het management.

Ik doe mijn best om de stem van de bewoners te laten horen in de organisatie.

- Cherida Garconius, lid van de cliëntenraad

Raad van Bestuur

Stichting Sprank kent een eenhoofdige raad van bestuur. Deze wordt vormgegeven door Anne Westerduin. Zij legt verantwoording af aan de raad van toezicht. De verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de raad van bestuur zijn beschreven in de statuten en sluiten aan bij de governancecode in de zorg.

Bekijk hier ons organogram

Meerjarenbeleidsplan "Meer dan het gewone"

Sprank heeft een plan gemaakt voor 2019 – 2022. Door de veranderingen in de zorg ziet Sprank kansen om te groeien. Maar er zijn ook onzekerheden. Een ding daarbij staat vast: we willen blijven werken als christenen in hart en zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.

Kwaliteitsrapport

In het kwaliteitsrapport staat hoe Sprank zorg heeft gegeven in het afgelopen jaar en welke plannen zijn gemaakt om te verbeteren.

Volledige versie 2018

Cliëntversie 2018

Volledige versie 2017

Cliëntversie 2017

Raad van toezicht

De raad van toezicht ziet toe op de beleidsvoering, benoemt de raad van bestuur en is het klankbord voor de raad van bestuur. De raad van toezicht vergadert ongeveer zes keer per jaar met de raad van bestuur. Daarnaast is er periodiek overleg met de cliëntenraad en de ondernemingsraad. De raad van toezicht volgt de governancecode die voor de zorg is vastgesteld en bestaat uit de volgende mensen:

Albert Jan Stam (Voorzitter), Ed Klapwijk, Roel Venema, Betty Poutsma-Jansen en Roland Zuidema.

Jaarrekening en Bestuursverslag

In het jaardocument legt de organisatie verantwoording af over het afgelopen boekjaar.

ANBI

Wil je een donatie geven aan de bewoners van Sprank? Dan is je gift aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Stichting Sprank is geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).