Als ik een klacht heb

Onze zorgprofessionals en medewerkers streven ernaar cliënten zo goed mogelijk te behandelen en te ondersteunen. Het is voor ons erg belangrijk dat cliënten tevreden zijn. Toch kun je van mening zijn dat je familielid niet goed door Sprank is behandeld (of dat je zelf niet zorgvuldig bent behandeld). Dat willen we dan graag weten: we beschouwen elke klacht als een aanzet tot verbetering.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Het snelst en meest rechtstreeks is de kwestie bespreken met de betrokken Sprank-medewerker. Als dit niet mogelijk is, of als een dergelijk gesprek niet tot een oplossing leidt, kun je je situatie voorleggen aan de interne klachtenfunctionaris van Sprank. Cliëntvertrouwenspersonen zijn beschikbaar om jou hierbij te begeleiden en helpen.

Cliëntvertrouwenspersoon

Interne klachtenfunctionaris

De interne klachtenfunctionaris van Sprank is Auke Jan Martens. Als er iets bij Sprank is gebeurd waar je niet blij mee bent, dan kan je Auke Jan bellen of e-mailen.

klachtenfunctionaris@stichtingsprank.nl
088 0070700

Wil je een klacht indienen? Dan kan je het klachtenformulier invullen.  Auke Jan zal binnen 5 werkdagen contact met je opnemen. Zodat jij je klacht kan toelichten. Samen bepalen jullie wat je verder met je klacht wilt doen.

Klachtencommissie onvrijwillige zorg

De klachtencommissie onvrijwillige zorg (KCOZ) beoordeelt klachten over onderwerpen die in de Wet zorg en dwang genoemd worden. De interne klachtenfunctionaris van Sprank adviseert over de aanpak van klachten en kan helpen bij het zoeken van een informele oplossing van de klacht. Als er gekozen wordt om de klacht bij het KCOZ in te dienen, neemt de klachtenfunctionaris van Sprank contact op met het KCOZ.
Lees meer over de KCOZ

Geschillencommissie voor overige klachten

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? En heb je gesproken met de klachtenfunctionaris? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. De mensen van deze commissie werken niet bij of voor Sprank. Een klacht indienen bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg kost € 52,50. Je krijgt dit bedrag terug als de commissie jou in het gelijk stelt.

Website Geschillencommissie