Gift geven

Geef kleur aan het leven van onze cliënten en help mee met een eenmalige gift, donateurschap of een legaat.

Word donateur!

Donateurs zijn erg belangrijk voor ons, omdat we dan kunnen rekenen op structurele bijdragen.

Wil je donateur worden? Vul dan het machtigingsformulier in en kies zelf het bedrag en de termijnen waarop je donatie mag worden afgeschreven.

Belastingvoordeel

Een gift of donatie is aftrekbaar van de belasting wanneer deze aan bepaalde voorwaarden voldoet. Een periodieke schenking waarin iemand minimaal vijf jaar lang een vast bedrag doneert aan Vrienden van Sprank is volledig fiscaal aftrekbaar. Lees meer hierover op de website van de belastingdienst.

Website Belastingdienst

Legaat

Het is mogelijk Sprank te steunen door middel van een legaat. Een legaat is een bepaling in het testament die aangeeft dat je een vastgesteld geldbedrag of een bepaald goed (bijvoorbeeld een huis) nalaat aan een door jou gekozen persoon of organisatie. Zo kun je bijvoorbeeld je familie tot erfgenaam benoemen en daarnaast een bepaald bedrag als legaat nalaten aan Vrienden van Sprank. Voor het opstellen van een testament heb je altijd een notaris nodig.

Contact

Heb je een vraag, een opmerking of wil je meer informatie over Vrienden van Sprank? Neem dan contact op via onderstaande contactgegevens.

Vrienden van Sprank
T.a.v. mw. Tiny Salomons