Over Stichting Sprank

Bij jou thuis, op een woonlocatie of op een dagbesteding: wij geven zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. In 17 gemeenten in Nederland op ruim 30 locaties.

Onze missie

God houdt van ieder mens. En daarom bieden we de best mogelijke zorg en een veilig thuis aan onze cliënten met een verstandelijke beperking. Dat doen we samen met familie en andere betrokkenen. Onze cliënten kunnen bij ons wonen, werken, leuke dingen doen en leren. We helpen onze cliënten met onze kennis en met geloofs- en levensvragen. Ons motto: Samen leven vol betekenis.

Zo zien wij zorg

We stimuleren onze cliënten om zo zelfstandig mogelijk te leven. Wij helpen bij het dragen van verantwoordelijkheid en het bouwen aan duurzame relaties.

Herkenbare christelijke cultuur

Cliënten en zorgverleners kunnen elkaar vanuit een gedeelde geloofsovertuiging begrijpen, steunen en inspireren.

Liefde

Ieder mens is geliefd door God. Deze overtuiging straalt uit in de manier waarop cliënten en zorgverleners met elkaar omgaan: vriendelijk, betrokken, geduldig, eerlijk, open en respectvol.

Betekenisvol leven

De zorg en ondersteuning van Sprank is er op gericht dat cliënten hun leven kunnen leiden op een manier die voor hen betekenisvol is.

Betrokkenheid

In onze zorg betrekken we de vele relaties die onze cliënten hebben. Allereerst met God, en daarnaast met verwanten en begeleiders.

Deskundigheid

Onze medewerkers zorgen in hun werk voor een optimale balans tussen betrokkenheid en distantie, passend bij de aard van de zorgrelatie.

Sprankelend

Aansluiten bij wat de cliënt wil, vraagt om verbeeldingskracht en sprankelende oplossingen. Daar zoeken we naar, samen met alle betrokkenen.

Veiligheid

Een omgeving waarin de cliënt zich fysiek én emotioneel veilig voelt, heeft voor ons een hoge prioriteit.

Organisatie

Op circa dertig locaties zorgt Sprank voor ruim zeshonderd cliënten met een verstandelijke beperking. Het bedrijfsbureau met de ondersteunende diensten is gevestigd in Zwolle. Lees verder voor de cliëntenraad, raad van toezicht, meerjarenbeleidsplan en meer.

Lees de laatste Sprankel

In ons verhalenmagazine lees je over het dagelijks leven van cliënten en medewerkers van Sprank. Hoe geven zij vorm aan een leven vol betekenis?

Vacatures

Bij Sprank werken mensen met passie. Voor hun vak, voor mensen. Wat ons bindt, is ons geloof in God en de liefde van Jezus voor ieder mens. Bekijk snel of er een vacature voor jou bij staat.