In zorg bij Sprank

Wil jij jezelf of iemand anders aanmelden voor woonbegeleiding of dagbesteding? We helpen je graag op weg. Ons consulententeam staat voor je klaar!

De aanmelding

Cliënten die komen wonen bij Sprank doen dit op basis van ZIN. Dat houdt in dat zowel het wonen als de zorg door Sprank wordt geregeld: het woondeel van de indicatie gaat naar Sprank en de cliënt gaat in principe gemiddeld negen dagdelen per week naar dagbesteding.
Aanmelden kan via het aanmeldformulier onderaan deze pagina. Een van de consulenten neemt daarna contact met je op. We beginnen altijd met een telefonische kennismaking. Na dit gesprek stellen we in overleg vast of de zorgvraag aansluit en of we verder gaan met het aanmeldingsproces. Het intakegesprek is een volgende kennismaking waarin we bespreken wat er precies nodig is. Een interne commissie stelt vervolgens vast of we de gewenste zorg en ondersteuning kunnen geven. Als je bij Sprank komt wonen of werken maken we afspraken die  in een zorgovereenkomst komen te staan.
Lees hier de flyer over de aanmeldprocedure en de wachtlijst.

Ondersteuningsplan

In het ondersteuningsplan staan de wensen en doelen van de cliënt en verdere afspraken. De persoonlijk begeleider maakt dit ondersteuningsplan, het beginpunt van de begeleiding. Vanuit dit plan maken we werkdoelen en werkschema’s. Regelmatig wordt met de familie besproken of de zorg nog steeds passend is of dat deze moet worden aangepast.

Wachtlijst

Bij wonen verschilt het per locatie of er een wachtlijst is en wat de wachttijd is. Op sommige locaties staat een appartement of kamer vrij, dus als we samen overeenkomen dat we passende zorg kunnen bieden, kan de wachttijd kort zijn.

Locaties met een kamer vrij

Als iemand zelf niet kan beslissen

Soms kan of mag een cliënt zelf geen persoonlijke beslissingen nemen of geldzaken regelen. Om te voorkomen dat anderen hiervan misbruik maken, kan een kantonrechter iemand aanstellen die dan de beslissingen neemt en geldzaken regelt. Dat kan een curator zijn of een bewindvoerder of mentor. Deze betrouwbare persoon neemt de beslissingen over de zorg en over geldzaken. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de rijksoverheid, bij het Mentorschap Netwerk Nederland of bij Goedvertegenwoordigd.nl.

Dit Koningskind

Dit Koningskind is een landelijke vereniging voor christenen met een beperking en allen die bij hen betrokken zijn. Dit Koningskind probeert ervoor te zorgen dat mensen met een beperking kunnen meedoen in kerk en samenleving. In de regio en plaatselijk zijn allerlei mensen actief voor de vereniging.

Aanmeldformulier

Wil je zorg van Sprank? Vul dan het formulier hiernaast in. Een van onze consulenten advies en bemiddeling neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Voor meer informatie of als je nog vragen hebt, kan je ons ook zelf bellen of e-mailen.

T 088 0070700
E info@stichtingsprank.nl