Aanmelding en toelating

Zorg van Sprank moet precies bij jou passen. We verwachten dat je echt voor Sprank kiest omdat Sprank christelijk is. Het is een hele stap als je op eigen benen gaat staan. Je moet belangrijke keuzes maken. Hoe moet je je aanmelden? Hoe moet je de zorg betalen? Deze dingen zetten we voor je op een rijtje.

Hoe werkt het aanmelden?

Als je je hebt aangemeld via het aanmeldformulier onder aan deze pagina, sturen we je eerst een informatiemap. Daarna neemt een consulent advies en bemiddeling telefonisch contact met je op. In dit telefoongesprek bespreken we of je wel of geen toelatingsgesprek (intake) krijgt. Als dat toelatingsgesprek volgt, krijg je een formulier toegestuurd en wordt er een afspraak gemaakt. Vóór dat toelatingsgesprek stuur je het ingevulde formulier en andere informatie (kopie indicatie, onderzoeksverslagen enzovoorts) naar Sprank. Dit toelatingsgesprek is een kennismaking en we bespreken wat er nodig is als het gaat om wonen, dagbesteding en zorgverlening. Daarna overleggen Sprank-medewerkers met elkaar of Sprank de gewenste zorg of ondersteuning kan geven. Soms moeten zij nog extra onderzoek doen. Als samen besloten is dat je zorg krijgt, kijken we welke begeleiding en ondersteuning mogelijk is. Als dit is wat jij ook wilt, dan kijken we hoe we de ondersteuning precies gaan regelen.

Wachtlijst

Voor ambulante begeleiding is geen wachtlijst. Bij wonen verschilt het per locatie of er een wachtlijst is en wat de wachttijd is. Op sommige locaties staat een appartement of kamer vrij, dus als we samen overeenkomen dat we passende zorg kunnen bieden, kan de wachttijd kort zijn.

Locaties met een kamer vrij

Zorgplan

Als we het met elkaar eens zijn geworden, maken we duidelijke afspraken. Die zetten we op papier in een zorgovereenkomst. Er komt ook een zorgplan. Daarin staan de wensen en doelen van de cliënt en verdere afspraken. De persoonlijk begeleider maakt dit zorgplan, het beginpunt van de begeleiding. Vanuit dit zorgplan maakt Sprank werkdoelen en werkschema’s en levert goede zorg. Regelmatig wordt met de familie besproken of de zorg nog steeds passend is of dat deze moet worden aangepast.

Als iemand zelf niet kan beslissen

Soms kan of mag een cliënt zelf geen persoonlijke beslissingen nemen of geldzaken regelen. Om te voorkomen dat anderen hiervan misbruik maken, kan een kantonrechter iemand aanstellen die dan de beslissingen neemt en geldzaken regelt. Dat kan een curator zijn of een bewindvoerder of mentor. Deze betrouwbare persoon neemt de beslissingen over de zorg en over geldzaken. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de rijksoverheid, bij het Mentorschap Netwerk Nederland of bij Goedvertegenwoordigd.nl.

Dit Koningskind

Dit Koningskind is een landelijke vereniging voor christenen met een beperking en allen die bij hen betrokken zijn. Dit Koningskind probeert ervoor te zorgen dat mensen met een beperking kunnen meedoen in kerk en samenleving. In de regio en plaatselijk zijn allerlei mensen actief voor de vereniging.

PGB Tarieven en extra diensten

Voor PGB-cliënten en voor cliënten die, buiten de reguliere zorg om, extra diensten willen inkopen bij Sprank, gelden deze tarieven.

Aanmeldformulier

Wil je zorg van Sprank? Vul dan het formulier hiernaast in. Één van onze consulenten advies en bemiddeling neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Voor meer informatie of als je nog vragen hebt, kan je ons ook zelf bellen of e-mailen.

T 088 0070700
E info@stichtingsprank.nl