Wat biedt Sprank?

Je doet verantwoordelijk werk bij Sprank. Om het beste uit jou te halen, heb je goede arbeidsomstandigheden nodig. Sprank heeft daarom diverse regelingen en een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden.

CAO

Stichting Sprank valt onder de CAO Gehandicaptenzorg. Daarin staan afspraken voor alle werknemers en werkgevers in de gehandicaptenzorg, zoals over het aantal vakantie-uren, overwerk en salarisschalen.

CAO Gehandicaptenzorg

Samen Sprankelen

Stichting Sprank – de naam zegt het al: bij ons sprankelt het! Wij zijn mensen die met grote betrokkenheid ons werk doen. Dat komt omdat wij geloven dat God een doel met ons werk en ons leven heeft. Hij heeft ook een doel met de kwetsbare mensen voor wie wij ons inzetten: onze cliënten met een verstandelijke beperking. Bij Sprank werk je als professional samen met familie en anderen die bij de cliënten horen. En zo zorg je ervoor dat zij, jij en wij samen sprankelen!

Je komt te werken in een team van actieve, toegewijde collega’s. Het is een afwisselende baan, met cliënten die je uitdagen je vaardigheden te ontwikkelen. Sprank is een flexibele organisatie en denkt met je mee over het aantal uren en de tijden waarop jou het werken goed uitkomt. Wij bieden ook een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden: denk aan voordeel op het gebied van studiekosten en op de aanschaf van fiets, fitnessabonnement, laptop en tablet.

Fietsregeling

Sprank biedt een fietsregeling aan, waarbij je fiscaal voordeel krijgt bij de aankoop van een fiets. Maandelijks wordt er een bruto bedrag ingehouden op het salaris. Ook is het mogelijk om de vakantie- of eindejaarsuitkering in te zetten.

Website van FiscFree

Fiscaal voordeel woon-werkverkeer

Sprank biedt fiscaal voordeel in het woon-werkverkeer. De woon-werkverkeervergoeding bij Sprank is namelijk lager dan de fiscale ruimte van de belastingdienst. Daarom mag je het verschil aftrekken van je bruto-eindejaarsuitkering. Vervolgens worden de standaardberekeningen (loonbelasting etc.) over het resterende uitkering gedaan, en wordt het verschil er netto weer bij opgeteld. Dit kan resulteren in een hogere eindejaarsuitkering, doordat je minder belasting betaalt.

Pensioenfonds

Alle medewerkers van Sprank worden automatisch aangemeld bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Naast het pensioenfonds is er ook de mogelijkheid om je aan te melden bij PGGM. Leden kunnen hier informatie en advies krijgen over pensioen en inkomen.

Meer voordelen

Vakbonds contributie

Bij lidmaatschap van bepaalde vakbonden is de contributie fiscaal aftrekbaar.

Zorgverzekeringen

Medewerkers van Sprank kunnen profiteren van verschillende collectiviteitkortingen op (zorg)verzekeringen bij IZZ, Prolife en Zilveren Kruis Achmea.