Waarom Sprank?

Om het beste uit jezelf te halen, heb je een goede werkomgeving nodig. Wij doen daarvoor ons uiterste best zodat jij je talent zo goed mogelijk kunt inzetten voor onze cliënten!

Bewoner van Sprank is aan het breien met hulp van een begeleider.

Samen Sprankelen

Stichting Sprank – de naam zegt het al: bij ons sprankelt het! Wij zijn mensen die met grote betrokkenheid ons werk doen. Dat komt omdat wij geloven dat God een doel met ons werk en ons leven heeft. Hij heeft ook een doel met de kwetsbare mensen voor wie wij ons inzetten: onze cliënten met een verstandelijke beperking. Bij Sprank werk je als professional samen met familie en anderen die bij de cliënten horen. En zo zorg je ervoor dat zij, jij en wij samen sprankelen!

Lees het verhaal van Thijs

Een stichting waarin je jezelf mag ontwikkelen.

Ik werk bij Sprank vooral vanwege de identiteit die herkenbaar, voelbaar en zichtbaar is.

- Begeleider

Nieuw bij Sprank

Je komt te werken in een team van actieve, toegewijde collega’s. In een afwisselende en veelzijdige werkomgeving, met cliënten die je uitdagen je vaardigheden te ontwikkelen. Sprank is een flexibele organisatie en denkt met je mee over het aantal uren en de tijden waarop jou het werken goed uitkomt. De eerste maanden krijg je een ‘buddy’, die je wegwijs maakt en zorgt voor een goede inwerkperiode.

Lees het verhaal van Hanny

In ontwikkeling

Blijven leren en ontwikkelen, dat is wat we graag doen. Bij Sprank krijg je de mogelijkheid om je door te ontwikkelen. We bieden interne scholingsmogelijkheden en je kunt trainingen volgen via de ‘VGN – academy’.  Heb je een specifieke interesse of talent? Dan kunnen we samen kijken hoe je die naast je eigen functie in kunt zetten. Bijvoorbeeld in een werkgroep of commissie.

CAO

Stichting Sprank valt onder de CAO Gehandicaptenzorg. Daarin staan alle afspraken voor werknemers en werkgevers in de gehandicaptenzorg. Bijvoorbeeld over vakantiedagen, overwerk en salaris.

CAO Gehandicaptenzorg 2021-2024

Meer voordelen

Zorgverzekeringen

Medewerkers van Sprank kunnen profiteren van verschillende collectiviteitkortingen op (zorg)verzekeringen bij IZZ, Prolife en Zilveren Kruis Achmea.

Fiscaal voordeel

Bij lidmaatschap van bepaalde vakbonden is de contributie fiscaal aftrekbaar. Ook is fiscaal voordeel mogelijk via de woon-werkverkeervergoeding bij Sprank.

Belastingvoordeel fiets, laptop, fitness

Sprank biedt via ‘Fiscfree’ fiscaal voordeel bij aankoop van onder andere een fiets, laptop, telefoon en fitness.

Pensioenfonds

Je wordt automatisch aangemeld bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Ook kun je je aanmelden bij PGGM. Leden kunnen hier informatie en advies krijgen over pensioen en inkomen.