Vrijwilligerswerk

Een netwerk van fijne mensen is onmisbaar voor mensen met een verstandelijke beperking. Vrijwilligers zijn daarom erg belangrijk! Doe jij ook mee op een woning bij jou in de buurt?

Praktische hulp

Steek je graag de handen uit de mouwen in en om het huis? Voor praktische klussen zijn helpende handen zeer gewenst. Koken, klussen, tuinieren. We maken graag kennis met jouw talent!

Onderneem iets leuks!

Vind je het leuk om op een woning activiteiten met een groep te doen? Bijvoorbeeld samen koffiedrinken, een spelletje doen, vervoer naar activiteiten, assisteren bij een creatieve avond of met een groepje wandelen. We horen ook graag je eigen ideeën!

Maatje

Als maatje ben je gekoppeld aan een bewoner om samen regelmatig op te trekken. We kijken altijd naar een goede match tussen maatjes.

Oproep

Ben je flexibel en wil je af en toe bijspringen? Ook oproep vrijwilligers zijn van harte welkom!

Bewoners met een verstandelijke beperking eten zelfstandig aan tafel samen met de begeleiding van Sprank.

Wat biedt Sprank?

Als vrijwilliger ben je nauw betrokken bij een kwetsbare doelgroep. Als je hier behoefte aan hebt, kunnen we jou hierin begeleiden. Ook bestaat de mogelijkheid om een korte training te volgen. Daarnaast worden de gemaakte reiskosten vergoed en ben je tijdens de werkzaamheden via Sprank verzekerd voor aansprakelijkheid.

Wat verwachten we van jou?

Enthousiasme, betrokkenheid en een respectvolle houding naar cliënten, verwanten en medewerkers toe. Als vrijwilliger onderschrijf je de Zorgvisie van Sprank. Je bent sociaal vaardig en gaat zorgvuldig om met wat je ziet en hoort. Daarnaast ben je betrouwbaar in het nakomen van afspraken. We verwachten dat je bereid bent om je voor een langere periode regelmatig in te zetten voor de bewoners.

Meer informatie of aanmelden

Wil je vrijwilliger worden? Daar zijn we enorm blij mee.

Bel de locatie bij jou in de buurt om een afspraak te maken. Hier vind je een overzicht van onze locaties.

Of vul het contactformulier hiernaast in. Dan sturen wij het door naar de desbetreffende locatie.