| Home > Locaties > Hardenberg – Vlasakkerstaete

Hardenberg – Vlasakkerstaete

Bel locatie: (088) 007 07 50
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Deze prachtige locatie met twee etages is in de zomer van 2017 opgeleverd. Sindsdien is het een thuis voor veertig mensen met een verstandelijke beperking. Er is ook een aantal dagbestedingsgroepen.

Adres:
Vlasakkerkamp 1 - 9, 7772 MK Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is een zit/slaapkamer vrij

Er is nog plaats!

Er is kamer vrij voor een nieuwe bewoner. We kunnen deze persoon veel begeleiding bieden. Op dezelfde locatie is ook dagbesteding aanwezig. Natuurlijk is al onze zorg maatwerk en komen we graag in gesprek over wat we voor je kunnen betekenen. Neem contact op met ons voor een eerste oriënterend gesprek.
T 088 0070700
E info@stichtingsprank.nl

De woning

Iedere bewoner heeft een eigen zit-slaapkamer met badkamer. Er zijn ook ruimtes waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten. Om samen leuke dingen te doen. En er is een keuken en wasruimte. Iedere groep heeft samen een woonkamer. En een snoezelruimte om lekker te ontspannen. Er is ook een grote tuin voor iedere groep. Alle bewoners hebben dus een plek voor zichzelf, maar ook een plek om samen te zijn.

Zorg

We willen voor alle bewoners een veilige en voorspelbare omgeving creëren. We ondersteunen hen bij het behouden en aanleren van vaardigheden, letten op kleine signalen en betrekken de bewoners zoveel mogelijk bij het gewone leven. Dit alles in nauwe samenwerking met de ouders en/of verwanten.

Bewoners begane grond

Op de begane grond krijgen bewoners intensieve zorg. Er is een groep speciaal voor ouder wordende bewoners met een verstandelijke beperking, sommigen met dementie. De andere groep is speciaal voor bewoners met een ernstig meervoudige beperking. Ook is er soms sprake van psychiatrische problematiek, beperkingen in de communicatie en moeilijk te interpreteren gedrag. Op beide zorgintensieve groepen hebben de bewoners veelal een VG5-, VG7- of VG8- indicatie, soms met Meerzorg.

Bewoners eerste etage

Op de eerste etage krijgen bewoners intensieve begeleiding. Naast de verstandelijke beperking is er sprake van bijkomende psychiatrische problematiek en moeilijk te interpreteren gedrag. De bewoners hebben veelal een VG7-indicatie, soms met Meerzorg. We stimuleren de bewoners in hun mogelijkheden en het ontwikkelen van relaties met anderen.

Dagbesteding

Vlasakkerstaete heeft ook dagbesteding in drie groepen. Ze heten De Parel, De Robijn en De Saffier. Daar doen de cliënten wat bij hen past: wat ze willen en wat ze kunnen. In een rustige omgeving.

Steun de bewoners!

De Vrienden van Sprank hebben geld nodig om een beweegtuin te kunnen kopen voor de bewoners en buren. Lees hier meer en hoe je geld kunt geven.

Vrijwilliger worden?

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger op deze locatie ondersteuning te geven? Je bent van harte welkom!