| Home > Locaties > Hardenberg – Vlasakkerstaete

Hardenberg – Vlasakkerstaete

Bel locatie: (088) 007 07 50
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Deze prachtige locatie met twee etages is een thuis voor veertig mensen met een verstandelijke beperking. Vlasakkerstaete biedt ook dagbesteding in verschillende groepen.

Adres:
Vlasakkerkamp 1 - 9, 7772 MK Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is een appartement vrij

Welkom in Vlasakkerstaete

Speciaal voor jou maakten we dit inkijkje in Vlasakkerstaete. Wil je meer weten over wonen of werken op deze bijzondere locatie? We komen graag met je in contact!

Voor de bewoners op Vlasakkerstaete creëren we een veilige en voorspelbare omgeving. We ondersteunen bewoners bij het onderhouden en ontwikkelen van vaardigheden en betrekken ze zoveel mogelijk bij het ‘gewone’ leven. Dit alles in nauwe samenwerking met de verwanten. Op deze locatie bieden we levensloopbestendige zorg voor de ouder wordende cliënt.

De woning

In dit prachtige gebouw in Hardenberg wonen veertig mensen, verdeeld over vier groepen. Iedere bewoner heeft een eigen zit-slaapkamer met badkamer, een fijne eigen plek. Elkaar ontmoeten kan in de gezamenlijke woonkamer. Elke groep heeft een woonkamer waar ruimte is voor ontmoeting, ontspanning en recreatie. Ook is er een snoezelruimte om lekker te ontspannen. Voor een buitenactiviteit kunnen bewoners terecht in de grote beleef- en beweegtuin; om te schommelen, spelen, sporten, tuinieren, een praatje te maken of rustig te wandelen.

Bewoners

Begane grond

Op de begane grond krijgen bewoners intensieve zorg. Er is een groep speciaal voor ouder wordende bewoners, sommigen met dementie. De andere groep is speciaal voor bewoners met een ernstig meervoudige beperking. Ook is er soms sprake van psychiatrische problematiek, beperkingen in de communicatie en moeilijk te interpreteren gedrag.

1e verdieping

Op de eerste etage krijgen bewoners in twee groepen intensieve begeleiding. Naast de verstandelijke beperking is er sprake van psychiatrische problematiek en moeilijk te interpreteren gedrag. We stimuleren bewoners in hun mogelijkheden en het ontwikkelen van relaties.

Dagbesteding Diamant

Vlasakkerstaete biedt ook dagbesteding in vijf groepen: Parel, Robijn, Saffier, Kristal en de tuingroep. Daar doen de cliënten wat bij hen past: wat ze willen en wat ze kunnen.

Dagbesteding

Meer informatie

Wil je meer weten over Vlasakkerstaete en Sprank? Vul het formulier in en we nemen contact met je op!

T 088 0070700
E info@stichtingsprank.nl