| Home > Locaties > Hardenberg – Vlasakkerstaete

Hardenberg – Vlasakkerstaete

Bel locatie: 088 007 07 50
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen: 8.30-17.00 uur)

Deze prachtige locatie met twee etages is een thuis voor veertig mensen met een verstandelijke beperking. Vlasakkerstaete biedt ook dagbesteding in verschillende groepen.

Vlasakkerkamp 1 - 9, 7772 MK Hardenberg (plan route)

Welkom in Vlasakkerstaete

Speciaal voor jou maakten we dit inkijkje in Vlasakkerstaete. Wil je meer weten over wonen of werken op deze bijzondere locatie? We komen graag met je in contact!

De woning

In dit prachtige gebouw in Hardenberg wonen veertig mensen, verdeeld over drie groepen. Op de begane grond zijn afdelingen te vinden gericht op EMB en oudere cliënten. Op de eerste verdieping ontvangen de bewoners intensieve begeleiding.
Iedere bewoner heeft een eigen zit-slaapkamer met (op de begane grond gedeelde) badkamer, een fijne eigen plek. Elkaar ontmoeten kan in de gezamenlijke woonkamer. Elke groep heeft een woonkamer waar ruimte is voor ontmoeting, ontspanning en recreatie. Ook is er een snoezelruimte en de beleef -en beweegtuin om lekker te ontspannen.

Voor de bewoners op Vlasakkerstaete creëren we een veilige en voorspelbare omgeving. We ondersteunen bewoners bij het onderhouden en ontwikkelen van vaardigheden en betrekken ze zoveel mogelijk bij het ‘gewone’ leven. We vinden het belangrijk om dit in goede samenwerking te doen met de verwanten. Onze begeleiding is per afdeling verschillend omdat we aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep.

EMB-groep

Op de begane grond (Vlasakkerstaete 3) wonen tien bewoners met een ernstig meervoudige beperking en soms met moeilijk verstaanbaar gedrag. We richten ons bij de begeleiding op het behouden van regelmaat en rust. Overdag kunnen bewoners kunnen naar de dagbesteding in het zelfde gebouw.

Ouderengroep

Op nummer 5, ook op de begane grond, wonen tien ouder wordende cliënten. Op de groep is verpleegkundige begeleiding aanwezig en veel kennis over dementie. Onze faciliteiten zijn gericht op bewoners die een rustig levenstempo hebben. We maken gebruik van tilliften en er is passende inpandige dagbesteding.

Intensieve begeleidingsgroep

Vlasakkerstaete 7 en 9: Op de eerste verdieping wonen twintig bewoners op vier afdelingen (vijf bewoners per groep). Op de afdelingen bieden we intensieve begeleiding. Naast de verstandelijke beperking kan er sprake zijn van moeilijk verstaanbaar gedrag.

We stimuleren bewoners in hun mogelijkheden en bij het ontwikkelen van relaties. Dit doen we in een rustige en prikkelarme omgeving. Bewoners hoeven de deur niet uit, want met de lift ben je zo op de begane grond waar we passende dagbesteding bieden.

Beleef -en beweegtuin

In de beleef -en beweegtuin kunnen bewoners genieten van natuur, rust en buitenlucht, een tuin die alle zintuigen prikkelt. De tuin stimuleert om regelmatig op een ongedwongen manier en met plezier te bewegen en te ontspannen.

Dagbesteding Diamant

Vlasakkerstaete biedt dagbesteding in hetzelfde pand. De overkoepelende dagbesteding heet Diamant en bestaat uit zes groepen: Parel, Robijn, Smaragd, Saffier, Kristal en Jade. Daar doen de cliënten wat bij hen past: wat ze willen en wat ze kunnen.

Dagbesteding

Werken op Vlasakkerstaete

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s! Wil je graag een baan met betekenis en onze bewoners met zorg een aandacht begeleiden? Ons team met enthousiaste en toegewijde collega’s ontvangt je met open armen!

Bekijk alle vacatures

Meer informatie

Wil je meer weten over Vlasakkerstaete en Sprank? Vul het formulier in en we nemen contact met je op!

T 088 0070700
E info@stichtingsprank.nl