| Home > Locaties > Hardenberg – Dagbesteding Diamant

Hardenberg – Dagbesteding Diamant

Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Zelf mooie dingen maken én tot rust komen. Die twee gaan heel goed samen voor  de werkers van de Diamant. Dagbesteding Diamant is gevestigd in het pand van Vlasakkerstaete. De dagbesteding heeft verschillende groepen: groep Kristal in Zwingel 7a, de groepen Robijn, Parel, Smaragd en Saffier in Vlasakkerstaete (Vlasakkerkamp 1) en Jade.

Vlasakkerkamp 1-9, 7772 MK Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is plaats voor nieuwe deelnemers.

In iedere groep zijn 1 of 2 begeleiders aanwezig. De begeleiders bieden structuur en ondersteunen de deelnemers van de dagbesteding tijdens de activiteiten. Deelnemers krijgen ook lichamelijke verzorging wanneer dit nodig is. De begeleiders zijn deskundig in het begeleiden van deelnemers met een autisme spectrum beperking, de ouder wordende deelnemer – sommigen met dementie – en deelnemers met het syndroom van Down. De begeleiders zijn flexibel inzetbaar op de verschillende groepen.

Aanmelden voor dagbesteding

Onze groepen

In Vlasakkerstaete bevinden zich vijf verschillende dagbestedingsgroepen.

Dit doen we

De activiteiten zijn vaak afgestemd op wat een deelnemer wil en kan. Bijvoorbeeld:

• figuurzagen, verven, handwerken
  • puzzelen en spelletjes doen
  • wandelen en fietsen
  • schoonmaken, eten voorbereiden, was vouwen
  • in de tuin werken.

De activiteiten van de groep zijn meestal ’s morgens. De deelnemers genieten allemaal op hun eigen manier mee.

Aanmelden voor dagbesteding

Iedereen die kan, doet mee op Vlasakkerstaete

Ik hou niet van sokken sorteren. Aardappels snijden, dat vind ik leuk!

- Willemijn

Werken bij Sprank

Wil je ook een mooie baan met betekenis? Bekijk onze vacatures of ontdek de mogelijkheden voor werken en leren bij Sprank.

De dagbesteding aan de Vlasakkerkamp 1 hoort bij Vlasakkerstaete. Zwingel 7a is een klein stukje lopen van Vlasakkerstaete.
De tuinen grenzen aan elkaar. Cliënten lopen vaak even heen en weer tussen Vlasakkerstaete en Zwingel 7a.

Zwingel 7a ligt in een rustige straat. Je kunt zo naar de winkel vlakbij lopen. En in de omgeving kun je wandelen en fietsen. Er is een grote tuin rond de twee gebouwen. Cliënten kunnen daarin een stukje wandelen of tuinieren.

Vrijwilliger worden?

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger mensen met een verstandelijke beperking te helpen? Je komt als geroepen!

Meer informatie over begeleiding

Wil je meer weten over de begeleiding die we bieden op de Diamant?

Vul het formulier hiernaast in en we bellen je zo snel mogelijk terug.

Of neem zelf contact met ons op: