| Home > Locaties > Hardenberg – Dagbesteding Diamant

Hardenberg – Dagbesteding Diamant

Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Zelf mooie dingen maken én tot rust komen. Die twee gaan heel goed samen voor  de werkers van de Diamant. Dagbesteding Diamant is op vier plaatsen in Hardenberg actief: groep Kristal in Zwingel 7a, de groepen Robijn, Parel en Saffier in Vlasakkerstaete (Vlasakkerkamp 1).

Robijn: ongeveer 7 cliënten
Kristal: ongeveer 7 cliënten
Parel: 5 cliënten, verdeeld over 2 groepen
Saffier: ongeveer 8 cliënten, verdeeld over 2 groepen

Groep Robijn opent op zaterdag 21 maart haar deuren tijdens de Open Dag. Hartelijk welkom van 13 tot 16 uur!

Adres:
Vlasakkerkamp 1-9, 7772 MK Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is plaats voor nieuwe deelnemers.

Per groep zijn er 1 tot 2 begeleiders. De begeleiders kunnen goed zorgen voor mensen met een verstandelijke beperking. Ze kunnen ook mensen begeleiden die extra veel zorg nodig hebben. Ook kunnen ze goed omgaan met oudere bewoners (met dementie) en mensen met Down. Bijna alle begeleiders kunnen werken op verschillende groepen.

Onze vier groepen

Diamant bestaat uit vier verschillende groepen.

Robijn

Deze groep zit in Vlasakkerstaete en bestaat uit ongeveer 7 cliënten. De begeleiding geeft hulp als de mensen dat nodig hebben.

Kristal

Groep Kristal heeft dagbesteding aan de Zwingel 7a. Het is hier heel rustig. Er werken ongeveer 7 mensen. Zij krijgen een rustig programma. De begeleiding is duidelijk.

Parel

Deze groep heeft veel zorg nodig. De deelnemers hebben allemaal hun eigen dagprogramma, maar doen ook dingen samen. De begeleiding van Parel is rustig en duidelijk. Dat werkt goed. De 5 cliënten zijn verdeeld over 2 groepen.

Saffier

De deelnemers wonen én werken op Vlasakkerstaete. Ze zijn ook actief buitenshuis. Groep Saffier heeft veel zorg nodig. Hier komen bijvoorbeeld mensen met (beginnende) dementie. Op deze groep is een ondersteunende dienst die zorgtaken uitvoert. Daardoor kan de begeleiding zich beter richten op de activiteiten met de cliënten. De 8 cliënten zijn verdeeld over 2 groepen.

Dit doen we

De activiteiten zijn vaak afgestemd op wat een deelnemer wil en kan. Ze passen bij cliënten die van rust houden. Bijvoorbeeld:
-figuurzagen
-verven
-handwerken
-puzzelen
-spelletjes doen
-wandelen
-fietsen
-schoonmaken
-eten voorbereiden
-was vouwen
-in de tuin werken.
De activiteiten van de groep zijn meestal ’s morgens. De deelnemers genieten allemaal op hun eigen manier mee. In elke groep drinken ze samen koffie en eten ze ’s middags  samen.

Goed dat er geen deadline achter je werk staat

De dagbesteding aan de Vlasakkerkamp 1 hoort bij Vlasakkerstaete.
Zwingel 7a is een klein stukje lopen van Vlasakkerstaete.
De tuinen grenzen aan elkaar. Cliënten lopen vaak even heen en weer tussen Vlasakkerstaete en Zwingel 7a.

Zwingel 7a ligt in een rustige straat. Je kunt zo naar de winkel vlakbij lopen. En in de omgeving kun je wandelen en fietsen. Er is een grote tuin rond de twee gebouwen. Cliënten kunnen daarin een stukje wandelen of tuinieren.

Vrijwilliger worden?

Lijkt het je leuk om als vrijwilliger mensen met een verstandelijke beperking te helpen? Je bent van harte welkom!

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: