Ambulante begeleiding

Je hebt je eigen huis of je woont bij je ouders. Je doet zoveel mogelijk zelf. Maar niet alles lukt even goed. Je vraagt anderen om hulp. Sprank kan je ook helpen. Een medewerker van Sprank komt dan bij jou thuis om samen met jou te werken aan jouw doelen. Dat noemen we ‘ambulante begeleiding’.

Liefde

Voor wie is ambulante begeleiding

Begeleiding aan huis is voor als je een lichte of matige verstandelijke beperking hebt, en je je wat beter wilt leren redden. Of voor als je ondersteuning nodig hebt om zo zelfstandig mogelijk te kunnen (blijven) leven.

Wat is ambulante begeleiding?

Een medewerker van Sprank komt bij je thuis om samen met jou te werken aan bepaalde doelen. Bijvoorbeeld:

Waar biedt Sprank ambulante begeleiding?

De begeleiding is meestal bij jou thuis. We bieden ambulante begeleiding in meerdere woonplaatsen in de provincies:

Drenthe
Gelderland
Groningen
Overijssel
Zuid-Holland

Heb ik recht op ambulante begeleiding?

Ambulante begeleiding valt onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of onder de Wet langdurige zorg (Wlz). Vraag bij het Wmo-loket, of het sociaal wijkteam van de gemeente waar jij woont, naar de mogelijkheden. Financiering vanuit de Wlz met een modulair pakket thuis (mpt) loopt via het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Wil je graag christelijke zorg van Sprank, maar is dat er niet in je gemeente? In de wet staat dat de gemeente verplicht is voor christelijke hulp te zorgen. Overleg binnen jouw gemeente wat de mogelijkheden zijn met een persoonsgebonden budget (pgb). Je kunt natuurlijk ook Sprank bellen om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Werken als ambulante begeleider?

Bij Sprank werken mensen met passie voor hun vak en voor mensen. Wat ons bindt, is ons geloof in God en de liefde van Jezus voor ieder mens. Samen ontdekken we wat het leven betekenis geeft.

Meer informatie

Wil je meer weten over ambulante begeleiding? Vul dan het formulier hiernaast in. Dan belt één van onze consulenten advies en bemiddeling je zo snel mogelijk terug.

Je kan ons ook bellen of e-mailen:

T 088 007 0700
E info@stichtingsprank.nl