Sprank pakt slaapproblemen aan met technologie

Stichting Sprank maakt gebruik van zorgtechnologie om de zorg te verbeteren. En om (ook) slaapproblemen aan te pakken.

Slaapproblemen komen bij mensen met een verstandelijke beperking gemiddeld vaker voor dan bij anderen. Deze problemen worden dikwijls niet herkend, omdat de cliënt er zelf meestal niet over kan communiceren. Ook de omgeving of de verzorging onderkent de problematiek vaak niet, want het onttrekt zich aan de waarneming. Maar slaapstoornissen hebben wél een grote impact. Ze kunnen leiden tot psychische of lichamelijke klachten, zoals slaperigheid overdag, lusteloosheid, gedragsproblemen, wisselende stemmingen, stressgevoeligheid en vatbaarheid voor ziekten. En dat heeft weer invloed op de sfeer in de groep en de mate van activiteit op het werk/de dagbesteding. Daarom willen we er bij Sprank voor zorgen dat onze cliënten lekker kunnen slapen. Kijk op E-sprank welke technische hulpmiddelen we allemaal in huis hebben.