Geslaagde NL doet dag!

Na lang uitstel en verplaatsen door corona ging afgelopen vrijdag 28 mei en zaterdag 29 mei de NL doet dag door op verschillende locaties van Sprank. Zo werden bewoners op de Parel-Estaete in Putten verrast met een gezellige verwenmiddag. In Hardenberg en Berkel en Rodenrijs werd veel werk buiten verricht en in Bergschenhoek werd een oud-Hollandse spelletjes dag georganiseerd. Kortom, het was een feest voor de vrijwilligers, bewoners en begeleiders van Sprank.

Er stond veel op het programma voor deze landelijke vrijwilligersdag, maar het belangrijkste was het hebben van een gezellig dag! Mede dankzij het mooie weer en de harde inzet van vrijwilligers, familie en begeleiders is dat gelukt. Het was een prachtige dag waarin de bewoners weer helemaal op leefde en genoten van alle gezelligheid. Wij zijn dankbaar voor deze ontmoetingen.

Op meerdere locaties van Sprank werden verschillende activiteiten georganiseerd:

Parel-staete in Putten

Twee vrijwilligers, een echtpaar uit Zoetermeer, vermaakten zaterdag de bewoners met gezelschapspelletjes en Anne Kiezebrink van schoonheidssalon Belle Amie stond klaar om de bewoners mooi te maken. Aansluitend zijn de bewoners met hun dierbaren op de foto gezet door fotograaf Rianne Veldman van Live View Fotografie. De fotoshoot en verwenmiddag werd afgesloten met een heerlijk stukje slagroomtaart van bakkerij Van Looijengoed uit Putten. Daarbij hadden twee ouders van de bewoners zelf speciaal appeltaart gebakken voor deze middag.

Vlasakkerstaete in Hardenberg

Bij de Vlasakkerstate in Hardenberg stond ook veel op het programma. Maar liefst twintig vrijwilligers van de Lions Club en van Fleulia Koffie hielpen bij opknappen van de voortuin door het wieden van onkruid, planten van fruitbomen en vullen van bloembakken met vrolijke zomerbloeiers. Het resultaat? Veel gezelligheid, maar ook een mooie en overzichtelijke tuin, die eenvoudig te onderhouden is.

De Handpalm in Berkel en Rodenrijs

Op de Handpalm in Berkel en Rodenrijs werd de voortuin ook flink onder handen genomen. Zo hielpen vrijwilligers met het opknappen van de tuin, verwijderen van onkruid, schoonmaken van de tuinsets en het wegspoelen van het stoepkrijt op de muren. Het resultaat is een schone en frisse tuin waarin de bewoners weer kunnen genieten.

De Rozenhoek in Bergschenhoek

In Bergschenhoek hielpen zes vrijwilligers met het opfleuren van de tuin, zodat de bewoners hier de hele zomer van kunnen genieten. Verder speelde zij verschillende oud-Hollandse spelletjes met de bewoners. Tot slot verzorgde het bedrijf Taste en Joy ’s middags een heerlijke lunch met hapjes. Het resultaat zijn blije bewoners die na een jaar van sociale beperkingen een vrolijke dag hadden.