Logeren

Stichting Sprank heeft een paar plekken waar je kunt logeren. Dat is voor thuiswonende jongeren (vanaf ca. 16 jaar) of volwassenen met een (licht) verstandelijke of meervoudige beperking. Logeren kan voor  jou een opstap zijn naar begeleid zelfstandig wonen en voor jouw familie thuis is het ook fijn als jij een leuk logeeradres hebt.

Locaties
Op locatie Vlasakkerstaete in Hardenberg kun je in het weekend, maar ook door de week  logeren. Je draait mee met de groep en krijgt begeleiding waar het nodig is.
De Reiger in Bedum heeft een extra appartement om te logeren in het weekend, maar dat is tijdelijk niet beschikbaar.
In Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs kan in overleg gelogeerd worden door jongeren die op de wachtlijst staan. Er is een (kleine) logeerkamer beschikbaar en als logé draai je mee met de woongroep waarin je past en je doet mee aan de weekendactiviteiten.

Als je belangstelling hebt voor logeren, kijken we samen of we de juiste zorg en begeleiding kunnen geven. Neem gerust contact met ons op zodat we met je kunnen bespreken of je bij ons komt logeren..

Betalen
Logeeropvang of kortdurend verblijf wordt betaald vanuit de Wmo of de Wlz. Lees meer over de betalingen onder Zorg aanvragen.