Cliëntinformatie

Medezeggenschap
De cliënt staat centraal bij stichting Sprank. De mensen die zorg en begeleiding ontvangen van Sprank denken daarom mee in de organisatie. Dit gebeurt in de Cliëntenraad (CR) en bewoners- en verwantenoverleggen op locaties. Kijk voor meer informatie onder het kopje medezeggenschap.

Cliëntondersteuners en vertrouwenspersonen
Cliëntondersteuners helpen cliënten om voor zichzelf op te komen en te laten weten wat zij vinden. Verder zijn er vier vertrouwenspersonen beschikbaar waar cliënten terecht kunnen als het nodig is.

Cliëntondersteuning
Alle mensen die recht hebben op langdurige zorg (met een Wlz-indicatie) kunnen hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Hij of zij ondersteunt de cliënten en hun naasten met al hunvragen rondom het regelen en de uitvoering van langdurige zorg.

Wat is cliëntondersteuning? De cliëntondersteuners denken met de cliënten mee over hoe zij de zorg die het beste bij hun situatie past, goed kunnen organiseren. Een cliëntondersteuner staat naast de cliënt, denkt mee (los van alle partijen) en betrekt waar mogelijk het sociale netwerk (bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers) van de cliënt bij het zoeken naar oplossingen.

Gratis en in uw belang. Cliëntondersteuning is er speciaal voor u als cliënt. Er zijn geen kosten aan verbonden. U kunt hiervoor terecht bij Stichting Sprank door ons te bellen of een vraag te stellen via het contactformulier.

U kunt voor onafhankelijke cliëntondersteuners ook terecht bij uw zorgkantoor, bij MEE en Adviespunt Zorgbelang. U mag zelf kiezen van wie u cliëntondersteuning wilt ontvangen en u kunt hiervoor rechtstreeks contact met hen opnemen. Dit is de link van zorgkantoor Menzis: https://www.menziszorgkantoor.nl/zorg-nodig/clientondersteuning.

Financiering zorg bij Sprank

Om cliënten en wettelijke vertegenwoordigers te informeren over wat er allemaal komt kijken bij onder andere de financiering van de gehandicaptenzorg, staat er informatie onder Wie betaalt wat? en Zorg aanvragen.

Cliënttevredenheidsonderzoek
In de rapportages leest u wat cliënten en verwanten van de zorg van Sprank vinden.