Nieuwe woning Sprank en ProfilaZorg in Hoogeveen

Stichting Sprank en ProfilaZorg ontwikkelen samen een nieuwe woning voor mensen met een verstandelijke beperking in Hoogeveen aan de Eisenhowerstraat 2. Nu staat daar nog een oud kantoorgebouw. De organisaties verwachten in de zomer van 2021 te kunnen starten met de bouw. De verwachte bouwperiode is een klein jaar.

Herhuisvesting

Zowel Sprank als ProfilaZorg bieden al zorg in Hoogeveen aan mensen met een verstandelijke beperking. Sprank biedt begeleiding in appartementen aan het Schutsplein. ProfilaZorg begeleidt mensen in woningen aan de Brasem. Beide organisaties merken dat de huidige huisvesting niet meer past bij de zorgvraag. Daarom hebben zij de handen ineen geslagen om een passende, nieuwe woning te bouwen. De Eisenhouwerstraat 2 is een geschikte locatie, dichtbij het station en veel ruimte rondom het pand.

Huidige woning Sprank Hoogeveen

Duurzaam bouwen

In het nieuwbouwplan is gekeken wat er van het oude kantoorgebouw gebruikt kan worden in het nieuwe pand. Daarom wordt het kantoorgebouw niet helemaal gesloopt. Het betoncasco blijft staan en vervolgens volgens de nieuwste bouweisen weer opgebouwd en ingericht.

Christelijke zorg

De organisaties vinden elkaar in de christelijke levensovertuiging en het geloof dat elk mens waardevol is.

Nieuwe bewoners

De nieuwe locatie is straks een thuis voor 26 mensen met een beperking. De huidige bewoners van beide organisaties komen te wonen op de nieuwe locatie. Sprank en Profila willen elkaars expertise inzetten om de beste begeleiding te bieden, ook als bewoners ouder worden.

Interesse in wonen bij Sprank?