Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

1 juli 2021 – Nu veel Nederlanders gevaccineerd zijn, zijn we weer vrijer in bezoek ontvangen en op pad gaan. We houden de richtlijnen van het RIVM in de gaten en versoepelen waar mogelijk en waar nodig op maat.

Mondkapje

Bij verzorgings- en ADL momenten gebruiken begeleiders een medisch mond-neusmasker. Ook op andere momenten wanneer ze geen 1,5 meter afstand kunnen houden van elkaar of van de cliënten. Behalve als er aan tafel gegeten wordt. Verder zijn mondkapjes niet meer nodig op locatie, ook niet voor vrijwilligers en bezoekers.

Bezoek

Er mag bezoek komen op de locaties van Sprank zoals dat voor corona ging.  Uiteraard gelden bij op bezoek gaan de algemene regels: kom alleen als u geen klachten heeft, handen wassen bij binnenkomst en we houden 1,5 meter afstand.

Samen verantwoordelijk

Deze stappen zijn onder voorbehoud dat er vanuit de overheid geen aanleiding is de maatregelen weer te aan te scherpen. We vertrouwen erop dat u de regels naleeft en dat we samen onze verantwoordelijkheid nemen.

Corona: terugblik en vooruitblik bestuurder

“Elke dag was mijn gebed aan God: Heer, geef me de wijsheid om te zien wat de goede richting is en de kracht om het juiste te doen, ook al stuit dit misschien op weerstand. Gelukkig groeide er ook begrip voor de maatregelen die genomen moesten worden.” Anne Westerduin de Jong, bestuurder Sprank, blikt terug op afgelopen coronaperiode.