1 test

Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

25 maart 2021 – Zolang het virus in Nederland is, blijven we voorzichtig en volgen we het advies van de overheid, GGD en VGN op. Maar we blijven creatief en kijken vooral naar wat wél kan. Zo houden we het samen vol.

Mondkapje en gelaatsmasker

Om veilig te kunnen werken en leven, dragen de begeleiders een gelaatsmasker tijdens hun dienst. Bij verzorgings- en ADL momenten gebruiken we daarnaast ook een medisch mond-neusmasker. Ook bezoekers vragen wij om een mond-neusmasker te dragen. Deze kunnen zij meenemen, of bij de ingang van één van onze locaties ontvangen. Het mondkapje wordt gedragen in de hal en de gemeenschappelijke ruimtes, maar mag af in de zit/slaapkamer of appartement van de bewoner.

Bezoek

Er mag bezoek komen op de locaties van Sprank. Bezoek komt altijd op afspraak, zodat het niet te druk wordt op de locatie. Alle bezoekers dragen een mondkapje bij binnenkomst en lopen direct naar het appartement van de bewoner. In het appartement of zit/slaapkamer van de bewoner mag het mondkapje af. Uiteraard gelden bij op bezoek gaan de algemene regels: kom alleen als u geen klachten heeft, handen wassen bij binnenkomst en we houden 1,5 meter afstand.

De meeste cliënten bij Sprank hebben straks twee vaccinaties gehad. Daarom mogen alle cliënten, wel of niet gevaccineerd, weer twee bezoekers per dag ontvangen. Deze versoepeling gaat een week na de 2e vaccinatieronde in.

Dagbesteding

De zorgaanbieder van dagbesteding moet zorgen voor een veilige werkplek. Sommige aanbieders kiezen er voor nog geen dagbesteding te bieden of gedeeltelijke dagbesteding. Per cliënt wordt beoordeeld wat van toepassing en verstandig is. Indien nodig blijft de huidige dagbesteding van kracht. De dagbesteding gaat in overleg met de persoonlijk begeleider en de gedragsdeskundige. Voorwaarde is dat de bewoner er baat bij heeft, hij/zij het qua gezondheid ook aan kan, hij/zij gebruik kan maken van veilig vervoer en er sprake is van een veilige werkplek.

Samen verantwoordelijk

Deze stappen zijn onder voorbehoud dat er vanuit de overheid geen aanleiding is de maatregelen weer te aan te scherpen. We vertrouwen erop dat u de regels naleeft en dat we samen onze verantwoordelijkheid nemen.

Corona: terugblik en vooruitblik bestuurder

“Elke dag was mijn gebed aan God: Heer, geef me de wijsheid om te zien wat de goede richting is en de kracht om het juiste te doen, ook al stuit dit misschien op weerstand. Gelukkig groeide er ook begrip voor de maatregelen die genomen moesten worden.” Anne Westerduin de Jong, bestuurder Sprank, blikt terug op afgelopen coronaperiode.