1 test

Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

17 september 2020 – De meeste dagbestedingen zijn weer begonnen. Rustig aan wordt alles weer een beetje normaal. Natuurlijk blijven we heel voorzichtig en volgen we het advies van de overheid en de VGN.

Bezoek

Er mag bezoek komen op de locaties van Sprank. Hoe vaak en hoeveel personen, hangt af van de situatie van de bewoner. Bezoek komt altijd op afspraak, zodat het niet te druk wordt op de locatie. Uiteraard gelden bij op bezoek gaan en bezoek krijgen de algemene regels: kom alleen als u geen klachten heeft, handen wassen bij binnenkomst en we houden 1,5 meter afstand.

Dagbesteding

De zorgaanbieder van dagbesteding moet zorgen voor een veilige werkplek. Sommige aanbieders kiezen er voor nog geen dagbesteding te bieden of gedeeltelijke dagbesteding. Per cliënt wordt beoordeeld wat van toepassing en verstandig is. Indien nodig blijft de huidige dagbesteding van kracht. De dagbesteding gaat in overleg met de persoonlijk begeleider en de gedragsdeskundige. Voorwaarde is dat de bewoner er baat bij heeft, hij/zij het qua gezondheid ook aan kan, hij/zij gebruik kan maken van veilig vervoer en er sprake is van een veilige werkplek.

Samen verantwoordelijk

Deze stappen zijn onder voorbehoud dat er vanuit de overheid geen aanleiding is de maatregelen weer te aan te scherpen. We vertrouwen erop dat u de regels naleeft en dat we samen onze verantwoordelijkheid nemen.