Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

17 november 2021 – De oplopende bestemmingen zorgen ervoor dat wederom voorzorgsmaatregelen nodig zijn. Op deze pagina leest u meer. De maatregelen van de RIVM zijn voor Sprank het uitgangspunt. Geeft de GGD in specifieke situaties een afwijkend advies? Dan volgen we het advies van de GGD.

Mondkapje

Bij verzorgings- en ADL momenten gebruiken begeleiders een medisch mond-neusmasker. Ook op andere momenten wanneer ze geen 1,5 meter afstand kunnen houden van elkaar of van de cliënten. Behalve als er aan tafel gegeten wordt. Ook bezoekers ontvangen een mondkapje bij de ingang van de woning. En komen zo min mogelijk in de gezamenlijke ruimtes.

Bezoek

Bezoekers zijn van harte welkom (max. 4 per client per dag). Voor bezoek gelden de algemene regels: draag een mondkapje in de algemene ruimtes, kom alleen als u geen klachten heeft, handen wassen bij binnenkomst en we houden 1,5 meter afstand.

Samen verantwoordelijk

Sommige cliënten van Sprank zijn extra kwetsbaar voor het virus. Daarom vertrouwen we erop dat u de regels naleeft en dat we samen onze verantwoordelijkheid nemen.

Corona: terugblik en vooruitblik bestuurder

“Elke dag was mijn gebed aan God: Heer, geef me de wijsheid om te zien wat de goede richting is en de kracht om het juiste te doen, ook al stuit dit misschien op weerstand. Gelukkig groeide er ook begrip voor de maatregelen die genomen moesten worden.” Anne Westerduin de Jong, bestuurder Sprank, blikt terug op de eerste lock-down periode.