1 test

Voorzorgsmaatregelen Coronavirus

20 mei 2020 – Stap voor stap wordt ons leven weer iets normaler. We zijn heel blij dat dit ook geldt voor de bewoners van Sprank! Tegelijk realiseren we dat het virus niet weg is en dat mensen met een beperking kwetsbaar kunnen zijn. Naar aanleiding van de persconferentie van 19 mei jl. gaat ook Sprank over tot de versoepeling van de maatregelen. Om dit in goede banen te leiden, hebben we een aantal richtlijnen opgesteld. Alle cliënten en verwanten zijn hierover geïnformeerd.

Bezoek

Vanaf 25 mei 2020 kunnen bewoners weer bezoek ontvangen. Hoe vaak en hoeveel personen, hangt af van de situatie van de bewoner. Bezoek komt altijd op afspraak, zodat het niet te druk wordt op de locatie. Uiteraard gelden bij op bezoek gaan en bezoek krijgen de algemene regels: kom alleen als u geen klachten heeft, handen wassen bij binnenkomst en we houden 1,5 meter afstand.

Op bezoek en logeren bij familie

Ook is op bezoek gaan en logeren bij familie binnenkort weer mogelijk voor bewoners. Bewoners en familie zijn ingelicht over wanneer dit dit weer kan. Voorlopig reizen bewoners niet met het openbaar vervoer, maar gaan te voet, met de fiets of de auto.

Hierbij gelden ook de algemene regels: bij klachten niet gaan, handen wassen bij binnenkomst en houdt 1,5 meter afstand.

Dagbesteding

Vanaf 1 juni kan de dagbesteding weer rustig gaan opstarten. De zorgaanbieder van dagbesteding moet zorgen voor een veilige werkplek. Sommige aanbieders kiezen er voor nog geen dagbesteding te bieden of gedeeltelijke dagbesteding. Per cliënt wordt beoordeeld wat van toepassing en verstandig is. Indien nodig blijft de huidige dagbesteding van kracht. De dagbesteding gaat in overleg met de persoonlijk begeleider en de gedragsdeskundige. Voorwaarde is dat de bewoner er baat bij heeft, hij/zij het qua gezondheid ook aan kan, hij/zij gebruik kan maken van veilig vervoer en er sprake is van een veilige werkplek.

Samen verantwoordelijk

Deze stappen zijn onder voorbehoud dat er vanuit de overheid geen aanleiding is de maatregelen weer te aan te scherpen. We vertrouwen erop dat u de regels naleeft en dat we samen onze verantwoordelijkheid nemen.