Defensie verzorgt lunch Sprank met mobiele keuken

De bewoners van locatie Vlasakkerstaete van Stichting Sprank in Hardenberg werden woensdag 20 mei verrast door Defensie. Nederlandse militairen van ‘240 Dienstencompagnie’ kwamen met een mobiele keuken naar Hardenberg om iets lekkers voor de lunch te koken. Het was een leuke afleiding voor de bewoners die sinds maart geen dagbesteding hebben.

Nu de Nederlandse militairen niet op oefening zijn door de coronacrisis, is er volop proviand over. Weggooien is zonde dus besloten de militairen te gaan koken op plekken in Nederland waar ze wel een verzetje kunnen gebruiken. Dus stond op woensdag de mobiele keuken in Hardenberg.

Stichting Sprank is een christelijke, landelijke zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Dianne Sens is coördinerend begeleider en was blij met het militaire bezoek. “Het was een superleuke activiteit. Bewoners zijn veel thuis en de verveling slaat toe. Militairen die een lunch verzorgen is dan een hele leuke afleiding. Een van onze bewoners is altijd gekleed in camouflagekleding dus dit was voor hem helemaal een topdag!”