Groen doen

‘Want alzo lief had God de wereld, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gaf…”

Het is misschien wel het bekendste vers uit de Bijbel: Johannes 3:16. God geeft om de wereld. En daarom gaf Hij de mens de opdracht mee om goed voor die wereld te zorgen (Genesis 1). De natuur, de schepping is Gods cadeau aan ons, waar we met liefde mee mogen omgaan. In de afgelopen jaren doen daarom steeds meer christenen groen. Zo zijn er veel ‘Groene kerken’  waar bewuster wordt omgegaan met energie, vervoer, afval, inkoop van duurzame producten zoals koffie etc.

Ook binnen Sprank willen we (nog) meer groen doen. Allereerst omdat we de opdracht hebben om goed voor de aarde te zorgen. Door niet te veel te kopen en als we kopen te letten op de duurzaamheid, door bewust(er) met verwarming of airco om te gaan, lichten die onnodig branden uit te doen etc.

Sprank wil ook groener worden omdat zuiniger met energie omgaan ook een heleboel geld kan schelen. Wat dan weer aan andere dingen besteed kan worden. Twee medewerkers  houden zich met dit thema bezig.