Informatie voor cliënten en verwanten

Krijg je als cliënt zorg van Sprank? Of als verwant? Hier vind je allerlei informatie over vertrouwenspersonen, financiering, meepraten en andere dingen die je moet weten. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.

Snel navigeren naar

Vertrouwenspersonen

Als bewoners/cliënten ergens mee zitten waar ze moeilijk over kunnen praten met een begeleider, kunnen ze terecht bij een van de vertrouwenspersonen van Sprank, Judith of Mea:

Judith van der Galiën

Bel of Whatsapp: 06 20 88 68 21
Email: cvp@huizepuur.nl
Bekijk hier de video van Judith

Voor de locaties in:
Amersfoort, Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek, Bunschoten-Spakenburg, Hardenberg, Ommen, Putten en Zwolle

Mea Rooks

Bel: 06 233 18 960
Of e-mail: cvp.mea@gmail.com
Bekijk hier de video van Mea.

Voor de locaties in:
Assen, Bedum, Drachten, Hoogeveen, Leens, Middelstum, Roden, Sappemeer, Zuidhorn

 

Familie en cliënten praten mee over wat zij belangrijk vinden

Lees meer over medezeggenschap

Ik heb een mooie kamer en veel vrienden. Ik vind het hier heel fijn.

- Mathijs Paize, Roden

Mentorschap

Soms kunnen mensen met een verstandelijke beperking zelf geen persoonlijke beslissingen nemen of hun financiële zaken regelen. Om te voorkomen dat anderen hier misbruik van maken, kan de kantonrechter een curator, bewindvoerder of mentor benoemen. Deze persoon neemt financiële beslissingen voor de betrokkene of beslissingen over de zorg. Sprank kan hierin niet bemiddelen, maar beveelt dit van harte aan.

Meer informatie: Rijksoverheid, Mentorschap Netwerk Nederland of Goedvertegenwoordigd.nl

Wat wordt vergoed en wat betaal jij zelf?

Op welke zorg kun je rekenen bij Sprank? Waar moet je extra voor betalen?

Voor wonen op basis van de Wlz-financieringsvorm Zorg in Natura (ZiN) lees je wat wordt vergoed vanuit de Wlz en wat de cliënt zelf betaalt.

Privacyverklaring

Stichting Sprank gaat zorgvuldig en volgens de wettelijke kaders om met jouw gegevens. Alle informatie over gegevensbescherming vind je in onze privacyverklaring.

Privacyverklaring Sprank

Elke klacht is een aanzet tot verbetering

Onze zorgprofessionals en medewerkers streven ernaar jou zo goed mogelijk te behandelen en te ondersteunen. Het is voor ons erg belangrijk dat cliënten tevreden zijn. Toch kan je van mening zijn dat jij of je familielid niet goed door Sprank is behandeld. Dat willen we dan graag weten: we beschouwen elke klacht als een aanzet tot verbetering.

Lees meer over klacht indienen

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan