Kerkboerderij Haren

Ben je op zoek naar een plek om te wonen met begeleiding? Dan is het nieuwe project van Sprank in Haren misschien iets voor jou. Sprank ontwikkelt in Haren een nieuwe 24-uurs woonvoorziening voor mensen met een (licht) verstandelijke beperking, autisme en/of lichamelijke beperking.

Betrokkenen kunnen hier inloggen.

Het landelijke Haren is een fijne plek om te wonen en wordt niet voor niets "De parel van het Noorden" genoemd. Er zijn veel voorzieningen, zowel in Haren zelf als in de stad Groningen. De woonwijken zijn ruim opgezet en er is veel groen.

De kerkboerderij aan de Oude Middelhorst wordt verbouwd tot woonvoorziening voor mensen met een beperking. Een karakteristiek gebouw met een gunstige ligging. Het NS-station, kerken, winkels en dagbestedingsmogelijkheden zijn dichtbij.

Alle bewoners krijgen een eigen appartement of studio. Ook zijn er gezamenlijke ruimten zoals een woonkamer en keuken. De verwachting is dat de woonvoorziening voor de zomer van 2019 gerealiseerd is.

De toekomstige bewoners hebben veelal een (lichte) verstandelijke of lichamelijke beperking en/of autisme. De leeftijd van de meeste bewoners ligt tussen de 18 en 22 jaar. Enkele bewoners zijn rond de 30 en 40 jaar en er is er een oudere bewoner. Iedereen krijgt de begeleiding die hij of zij nodig heeft.

Er is nog plaats, ben je iemand of ken je iemand die belangstelling heeft? We komen graag met je in contact!

Je kunt voor meer informatie of een afspraak contact opnemen met Clary Kamphuis:

c.kamphuis@stichtingsprank.nl
T 088 0070700