| Home > Locaties > Amersfoort – Hart van Vathorst

Amersfoort – Hart van Vathorst

Bel locatie: 088 0070 780
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 08.30 - 17.00)

Deel locatie

Snel navigeren naar

Over deze locatie

Twee zorginstellingen (Sprank en Accolade), een kindercentrum, kerk en restaurant samen onder één dak. Dat is Hart van Vathorst: samen leven, groeien, geloven en ontmoeten. En de koffie staat altijd klaar!

Bewoners:
Aantal: 38 bewoners
Leeftijd: ongeveer 20 – 70 jaar

Adres:
Angelinapolder 7, 3825 LX Amersfoort (plan route)

Welkom in Hart van Vathorst

Speciaal voor jou maakten we (in Coronatijd) dit inkijkje op onze locatie. Wil je meer weten over werken of begeleid wonen bij Hart van Vathorst in Amersfoort? Dan komen we graag met je in contact.

Contact
Het gebouw van Sprank in Amersfoort, waar bewoners met een verstandelijke beperking begeleid wonen.

De woning

Bij locatie Hart van Vathorst is altijd wel wat te beleven, want het moderne, sfeervolle gebouw staat namelijk midden in het winkelcentrum van Hart van Vathorst. Praktisch voor de boodschappen en ook een plek van ontmoeting en feest rondom seizoenen en feestdagen. Daarnaast hebben de bewoners van Sprank hun eigen appartement en krijgen ze waar nodig begeleiding bij het wonen. Ook delen de bewoners per groep een woonkamer. Veel cliënten werken in de horeca of de dagbesteding in Hart van Vathorst.

Hart van Vathorst
Begeleider van Sprank begeleidt een bewoner met een verstandelijke beperking bij het wonen.

Wonen met begeleiding

De vijf groepen zijn kleinschalig en huiselijk, waardoor de bewoners het beste tot hun recht komen. Ook hebben alle groepen een eigen kleur. De groepen rood, blauw, groen en oranje hebben ieder een grote huiskamer waarin de bewoners elkaar ontmoeten, gezamenlijk eten en koffiedrinken. Bovendien is de begeleiding bij het wonen heel gevarieerd: van helpen bij ADL (algemene dagelijkse levensverrichtingen) tot praten over levensvragen. Groep geel woont zelfstandig en heeft een steunpunt waar ze vrijblijvend samen kunnen eten en/of koffiedrinken.

Onze zorgvisie

"Ik houd van een prettige sfeer."

Douwe Noordhof woont met veel plezier op Hart van Vathorst: “Ik houd van een prettige sfeer” en: ”Ik wil mijn geloof delen, en dat kan hier.” Lees het interview met Douwe in het magazine Kleur van Dit Koningskind.

Dagbesteding

De dagbesteding van Hart van Vathorst is net zo veelkleurig als de deelnemers. De activiteiten zijn namelijk aangepast aan hun mogelijkheden. Bovendien is de sfeer vertrouwd. Deelnemers hebben zinvol werk in de bakkerij, het stoffen- en kaarsenatelier, de moestuin, het houtatelier, de wasserij en natuurlijk in het restaurant! Ook heeft Sprank een huiskamergroep: Mozaïek.

Dagbesteding Mozaïek

Kleurrijke bewoners

Elke groep heeft zijn eigen kleur.

Rood

Op deze gemengde groep wonen acht enthousiaste bewoners met een licht verstandelijke beperking, waarvan vijf met het syndroom van Down. Een dynamische groep die overal voor in is. Leeftijd: 20 – 40 jaar.

Blauw

Deze groep bestaat uit acht vrouwelijke bewoners. Hiervan zijn de meeste bewoners jonger dan 35 jaar, twee zijn boven de vijftig. De groep houdt van rust en structuur.

Groen en oranje

Op deze groepen wonen in totaal 11 bewoners met een licht verstandelijke beperking. Ze zijn tussen de 25 en 45 jaar. Een aantal heeft ASS (Autisme Spectrum Stoornis). Structuur is erg belangrijk, waardoor we met een duidelijk dagprogramma werken.

Geel

De elf bewoners wonen zelfstandig in een tweekamerappartement. Daarnaast kunnen bewoners in het steunpunt samen eten en/of koffiedrinken als ze dat willen. De begeleiding is erop gericht hun zelfstandigheid te ondersteunen en te ontwikkelen.

Het is hier net als in een groot gezin, gezellig, huiselijk en soms moet je even bijsturen. De bewoners zien je echt staan, en je krijgt er zoveel voor terug!

- Jolanda Noort, woonbegeleider groep rood
Begeleider van Sprank leest samen een boek met een bewoner met een verstandelijke beperking.

Werken op deze locatie

We zijn als medewerkers nauw betrokken bij het leven van onze bewoners. Vanuit liefde proberen we met elkaar iedere dag tot een feestje te maken. Er zijn vier vaste teams, maar we maken onderling gebruik van elkaars talenten. We hebben regelmatig vacatures! Word jij onderdeel van ons fijne team?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Vul het formulier hiernaast in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Of bel ons direct:
088 – 007 0 700