Diamant

Creatief bezig zijn in combinatie met tot rust komen, is een perfecte match voor de deelnemers van de Diamant. Een dagbesteding met 4 verschillende groepen: Parel, Saffier, Robijn en Kristal.

Contactgegevens:

Kristal
Zwingel 7a
7772 SK  Hardenberg

Saffier,Parel, Robijn
Vlasakkerkamp 1
7772 MK Hardenberg

Bel voor vragen of informatie over deze dagbesteding naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Op twee locaties in Hardenberg vindt u Dagbesteding Diamant: groep Kristal aan de Zwingel 7a, de groepen Parel, Robijn en Saffier in locatie Vlasakkerstaete.

Per groep zijn er 1 tot 2 begeleiders. De begeleiding is bekend met zorg voor mensen met een verstandelijke beperking, gedragsintensieve cliënten, oudere, dementerende cliënten en het syndroom van Down. Bijna alle begeleiders zijn op verschillende groepen inzetbaar.

Robijn
Deze groep is gevestigd binnen Vlasakkerstaete en biedt dagbesteding aan gemiddeld 7 cliënten. De begeleiding stuurt de cliënten aan, helpt waar nodig en begeleidt hen bij activiteiten.

Kristal
Groep Kristal bevindt zich op de locatie Zwingel 7a en is gericht op de cliënt met een rustiger levenstempo. De ca. 7 cliënten zijn gebaat bij een duidelijk en rustig dagprogramma, rustige, maar duidelijke begeleidingsstijl, wat door begeleiding geboden wordt.

Saffier
Saffier is een dagbestedingsgroep waarbij elke cliënt een woonplek heeft binnen Vlasakkerstaete. Zij wonen en werken binnen hetzelfde gebouw, maar hebben ook activiteiten buitenshuis. Groep Saffier is een zorggerichte groep, onder andere met cliënten die (beginnend) dementerend zijn. Op deze groep is een ondersteunende dienst die zorgtaken uitvoert, waardoor begeleiding van de dagbesteding zich beter kan richten op de activiteiten van en met de cliënten. Op Saffier worden 8 cliënten begeleid, verdeeld over 2 groepen.

Parel
Binnen dagbesteding Diamant is er één gedragsintensieve groep: Parel. De cliënten hebben allemaal hun eigen dagprogramma, met een aantal gezamenlijke activiteiten. Begeleiding van Parel is rustig, gestructureerd en duidelijk, waar de cliënten baat bij hebben. Op de Parel groep zijn 5 cliënten, verdeeld over 2 groepen.

Activiteiten
De activiteiten zijn vaak individueel en gericht op cliënten die van een rustige omgeving houden. Ze worden aangepast op wat de deelnemer wenst en kan. Voorbeelden daarvan zijn: figuurzagen, verven, handwerken, puzzelen, spelletjes doen, wandelen, fietsen, schoonmaken, eten voorbereiden, was vouwen en in de tuin werken. Op groep Saffier vinden met name ’s ochtends groepsactiviteiten plaats, waarbij iedere cliënt op zijn eigen niveau kan meegenieten van wat er gebeurt in de groep. Op elke groep wordt er gezamenlijk koffie gedronken en ’s middags samen gegeten.

Locatie en omgeving
Locatie ‘Vlasakkerstaete’ is gevestigd aan Vlasakkerkamp 1. Daarnaast is Zwingel 7a op loopafstand van Vlasakkerstaete, de tuinen grenzen aan elkaar. Cliënten verplaatsen zich regelmatig tussen Vlasakkerstaete en Zwingel 7a. Zwingel 7a ligt in een rustige straat. Er is een winkel op loopafstand en in de directe omgeving zijn er wandel- en fietsmogelijkheden. Er is een grote tuin rondom de locaties, waar cliënten een stukje kunnen wandelen of tuinieren. De dagbesteding aan de Vlasakkerkamp, maakt onderdeel uit van woonlocatie Vlasakkerstaete.

Interesse?
Bent u geïnteresseerd of wilt u meer informatie over deze of andere dagbestedinglocaties van Sprank? Neem dan contact met ons op.

Vrijwilliger worden?
Lijkt het u leuk om als vrijwilliger op deze locatie ondersteuning te bieden aan mensen met een verstandelijke beperking? U bent van harte welkom!