Bernhardpassage

Begeleid wonen, maar dan heel zelfstandig. Bewoners van de Bernhardpassage wonen in hun eigen appartement. Na het werk is er gezelligheid en ontmoeting in het steunpunt in hetzelfde gebouw. Klinkt dit jou als muziek in de oren? Neem dan contact op, want er is plek voor twee nieuwe bewoners.

Stichting Sprank

Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

De woning

Eigen voorzieningen: Appartement met aparte slaapkamer, keukenblok, douche en toilet.
Gezamenlijke voorzieningen: Appartement dat dient als steunpuntruimte. Deze wordt gebruikt voor het avondeten, ontmoeting, spelletjes, knutselen en tv kijken.

Het appartementencomplex staat in het centrum van Roden. Op een paar minuten loopafstand bevinden zich de winkels en het station.

De cliënten hebben een licht verstandelijke beperking en kunnen zelfstandig hun dag invullen. Zes mensen krijgen begeleiding van Sprank op de Bernhardpassage, maar er is plaats voor nog twee personen.

De begeleiding bestaat onder meer uit samen koken en eten, koffiedrinken en individuele afspraken/gesprekken tussen cliënten en begeleiding. Tussen 16.30 en 22.00u is er begeleiding aanwezig op het steunpunt/ontmoetingspunt. De rest van de dag is er geen begeleiding. Op zaterdag is er geen begeleiding aanwezig.

Er wordt gezamenlijk gekookt en gegeten; hier kunnen bewoners aan deelnemen, maar dat hoeft niet. Elke dag kookt een andere cliënt voor de groep, onder begeleiding. Er wordt ook zelfstandig gekookt door cliënten op hun eigen appartement.

Na het eten kunnen ze naar het steunpunt komen voor bijvoorbeeld koffiedrinken, een spelletje doen of tv-kijken. Het is een vorm van zelfstandig wonen met begeleiding en met het steunpunt/ontmoetingspunt in de buurt.

Appartement vrij
Sluit dit aan bij wat jij nodig hebt aan begeleiding? Maak een afspraak om eens te komen kijken. Het is mogelijk om aan nog twee bewoners begeleiding te bieden op deze locaties.

Lees meer informatie in de aanmeldprocedure of neem contact met ons op.

Bel mij terug
Vul onderstaand formulier in en een intaker van Sprank belt u zo snel mogelijk terug.