Weidebuurt

Locatie Weidebuurt in het landelijke Heemse (Hardenberg) is een huis met twee groepen: een appartementengroep en een ouderengroep (50+) . Beiden met begeleiding waar het nodig is.

Op de appartementengroep is plaats voor nieuwe bewoners. Is dit iets voor jou of iemand die je kent?

Contactgegevens:

Weidebuurt 1
7771 CZ  Hardenberg

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners

Aantal: 2 groepen: ouderengroep (7 bewoners) en appartementengroep (6 bewoners)
Leeftijd: Ca. 25 - 80 jaar

Zorg
De zorg die Sprank biedt op deze locatie is woonbegeleiding. De begeleiding is bekend met cliënten met afwijkingen in het autistisch spectrum, epilepsie, zorg voor oudere cliënten en het syndroom van Down.

Stichting Sprank
Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

De woning

Eigen voorzieningen:

Ouderengroep: zit/slaapkamer en badkamer met douche en toilet
Appartementengroep: zitkamer, slaapkamer, keukenblok, badkamer en bergruimte

Gezamenlijke voorzieningen:

De groepsruimte wordt gebruikt voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen
en tv kijken. Ook is er een grote tuin.

De locatie staat in het landelijke Heemse. Op vijf minuten lopen ligt de buurtsupermarkt en het is tien minuten fietsen naar het centrum van Hardenberg.

De bewoners krijgen begeleiding die is afgestemd op hun hulpvraag. Ze kunnen zichzelf aankleden en zelfstandig eten. Sommige bewoners hebben een beetje hulp nodig bij bijvoorbeeld tanden poetsen. Binnenshuis kan iedereen zich zelfstandig redden en een paar bewoners kunnen ook zelfstandig ergens heen zoals zelf boodschappen doen. Iedereen houdt voor een deel zijn eigen kamer schoon. De bewoners van de appartementengroep doen veel in hun eigen appartement, maar ze eten gezamenlijk met de begeleiding. De bewoners van de ouderengroep drinken ook samen koffie; deze groep doet meer samen en zit minder in de eigen kamer. Activiteiten die voor de bewoners worden geregeld zijn onder meer: muziek luisteren, wandelen, gym, knutselen, handwerken, zwemmen, avondschool, paardrijden, vriendengroep, Bijbelstudievereniging en Bijbelclub.

Is er nog plaats?
Er zijn appartementen beschikbaar voor nieuwe bewoners. Is dit iets voor jou of iemand die je kent? Neem contact op met onze Consulenten Advies en Bemiddeling via info@stichtingsprank.nl of 088-0070700 of vul onderstaand formulier in!

Lees hier meer over zorg aanvragen bij Sprank.

Bel mij terug
Vul onderstaand formulier in en een consulent van Sprank belt u zo snel mogelijk terug.