Elzenlaan

Naast het bos en de dierenweide staat locatie de Elzenlaan. Twee groepen bewoners krijgen hier zorg en begeleiding op maat.

Contactgegevens:

Elzenlaan 35
7771 DK  Hardenberg
088-0070763/764

Bel voor vragen of informatie over deze locatie naar

op werkdagen bereikbaar van 9.00-17.00 uur
mail uw vraag

Bewoners

Aantal: 2 groepen van 6 en 7 personen
Leeftijd: Ca. 40 - 60 jaar

Zorg
De zorg die Sprank biedt op deze locatie is woonbegeleiding aan mensen met een verstandelijke beperking / handicap. De begeleiders zijn bekend met verzorging, cliënten met autisme, epilepsie en gedragsproblemen.

Stichting Sprank
Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

De woning

Eigen voorzieningen: Slaapkamer, woonkamer met keukenblok, badkamer met douche en toilet
Gezamenlijke voorzieningen: Groepsruimte die gebruikt wordt voor het avondeten, spelletjes, knutselen en tv kijken

Het huis staat in de woonwijk Heemse: een bosrijke, rustige omgeving. Direct naast het huis is een bos en er is een dierenweide naast de woning. Op drie minuten loopafstand staat de kerk, en op tien minuten fietsen ligt het winkelcentrum.

De begeleiding is erop gericht om ondersteuning te bieden bij dagelijkse taken, persoonlijke zorg en omgang met elkaar. De begeleiding is vooral aanwezig tijdens de koffie en bij eetmomenten. Verder zijn de bewoners veel in hun appartement of bij activiteiten buitenshuis te vinden. De ene groep heeft wat meer begeleiding nodig, zoals bij het ontbijt. Ook in het weekend krijgt deze groep meer begeleiding. Dagprogramma’s zijn gericht op het zelfstandig uitvoeren van taken. Als blijkt dat hulp nodig is, wordt deze geboden. Verder worden er activiteiten georganiseerd als knutselen, wandelen en fietsen. Ook organiseert de kerk wijkavonden.

Open plaatsen
Op dit moment is er plaats voor een nieuwe bewoner. Heeft u interesse en wilt u eens kennis komen maken? Neem dan gerust contact met ons op!

Bel mij terug
Vul onderstaand formulier in en een consulent van Sprank belt u zo snel mogelijk terug.