| Home > Locaties > Assen – Stadssingel

Assen – Stadssingel

Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Assen: de stad van Bartje, gezellige markten en natuurlijk de TT. Dicht bij het centrum van Assen staat een modern appartementencomplex van Sprank. Twaalf bewoners van alle leeftijden wonen hier zelfstandig met, waar het nodig is, begeleiding van Sprank.

Bewoners:
Aantal: 12
Leeftijd: ongeveer 20 – 70 jaar

Adres:
Nijlandstraat 34, 9401 AE Assen (plan route)

Een gezellig onderkomen in de stad van Bartje

Zorg

De bewoners aan de Stadssingel krijgen woonbegeleiding. Er wonen ook cliënten  die extra zorg nodig hebben. De begeleiders kunnen goed omgaan met cliënten met een verstandelijke beperking, PDD-NOS, ADHD, autisme, epilepsie en ze geven hier ook zorg aan oudere cliënten.

De woning

Eigen voorzieningen: slaapkamer, keukenblok, badkamer met douche en toilet.

Gezamenlijke voorzieningen: groepsruimte die gebruikt wordt voor ontbijt en avondeten, spelletjes, knutselen en tv-kijken.

De omgeving

Het vier verdiepingen tellende appartementencomplex staat op 100 meter lopen van het centrum van Assen. In de buurt is ook een bowlingcentrum, en soms is er een kermis of circus. Een kerk is op loopafstand, en op 10 minuten fietsen ligt het Asserbos, met een mooie grote kinderboerderij.

De bewoners zijn vrij zelfstandig. De begeleiding bestaat vooral uit aanwijzingen geven of dingen samen doen, zoals de was en samen koken. De bewoners eten gezamenlijk of alleen of soms (één op één) met een begeleider. Verder gaan de begeleiders regelmatig met de bewoners fietsen of wandelen, of ze gaan mee naar het stadscentrum of een (kerkelijke) activiteit. Een huishoudelijk medewerkster helpt de appartementen schoon te houden.

Is er nog plaats?

Op dit moment is er geen plek vrij voor nieuwe bewoners. Toch op zoek naar woonbegeleiding? Laat het ons weten en vul het contactformulier in.

Werken bij Sprank?

Werken bij Sprank? Lees onze vacatures.

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: