| Home > Locaties > Sappemeer – Arendsvleugel

Sappemeer – Arendsvleugel

Bel locatie: (088) 007 08 42
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Het bruist in de Arendsvleugel. Het oude pand uit 1894 herbergt tien jonge, actieve  bewoners. Hun ouders sloegen de handen ineen en zo is de Arendsvleugel ontstaan. Het is een monumentaal pand aan een mooie straat in de oude kern van Sappemeer. Tien bewoners hebben hier een appartement en krijgen begeleiding waar dat nodig is.

Bewoners:
Aantal: 10
Leeftijd: ongeveer 25 – 35 jaar

Adres:
Kleinemeersterstraat 12, 9611 JE Sappemeer

Beschikbare plaatsen:
Er is een appartement vrij

Welkom op de Arendsvleugel

Speciaal voor jou maakten we in coronatijd deze rondleiding. Zo kan je toch even bij ons binnenkijken. Wil je meer weten over wonen of werken op de Arendsvleugel? Neem dan contact met ons op.

De woning

De appartementen bestaan uit een woonkamer, slaapkamer, keuken en een badkamer met douche en toilet. Er is een gezellige groepsruimte voor ontbijt, spelletjes, knutselen, tv-kijken en soms samen eten. In de gezamenlijke keuken wordt gekookt, maar bewoners kunnen ook zelf op hun kamer koken en eten.

We geven alleen ondersteuning waar dat nodig is. De bewoners hebben samen de huisregels opgesteld en bepalen met elkaar het weekmenu. Koken doen ze met elkaar, maar alleen eten mag ook.

- Begeleider Sprank

De zelfstandigheid van de bewoners varieert, dus de begeleiders bieden ondersteuning waar dat nodig is. Zo gaat de begeleiding met sommige bewoners boodschappen doen, koken, schoonmaken of de was doen. De bewoners hebben, als zij dat willen, een persoonlijk maatje vanuit de kerk om samen activiteiten te ondernemen. Per maatje en bewoner verschilt dit contact. Daarnaast zijn er vrijwilligers uit de kerk actief voor bijvoorbeeld vervoer.

Arendsvleugel is een prachtig monumentaal pand. Het staat in de oude kern van Sappemeer aan een mooie straat met kastanjebomen. De winkels en de huisarts bevinden zich op loopafstand. Op fietsafstand zijn in Hoogezand een groot winkelcentrum, muziekschool, theater en bioscoop te vinden. Ook is er natuur in de buurt om in te wandelen.

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: