| Home > Locaties > Ommen – Jacob Marisstraat 4

Ommen – Jacob Marisstraat 4

Bel locatie: 088 007 07 76
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

Op nummer 4 aan de Jacob Marisstraat wonen acht mensen met een verstandelijke beperking. Deze bewoners zijn heel actief! Ze houden van gezelligheid of een potje tafeltennis op z’n tijd. Ze wonen lekker vrij, met een mooi uitzicht.

Aantal: 8 personen
Leeftijd: ca. 25 – 50 jaar

Jacob Marisstraat 4, 7731 MT Ommen (plan route)

Zorg en begeleiding

Sprank biedt woonbegeleiding op de Jacob Marisstraat 4. We bieden 24-uurszorg; ’s nachts is er een slaapdienst aanwezig. De begeleiding is ’s ochtends aanwezig voordat de bewoners naar de dagbesteding gaan. Ook is er begeleiding als de mensen terugkomen, en ‘s avonds. Naast de Jacob Marisstraat 4 woont een groep op nummer 2. De woningen zijn helemaal van elkaar gescheiden. De slaapdienst is er wel voor beide groepen.

De woning

Het huis staat aan de rand van Ommen. Het is tien minuten fietsen naar het winkelcentrum of naar een kerk. Het is hier heerlijk rustig, met uitzicht op landerijen en bossen. Achter de woning is een tuin met schommel en volleybalnet. Elke bewoner heeft een eigen zit/slaapkamer. Samen delen zij de keuken, badkamers en woonkamer die wordt gebruikt voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen, koffiedrinken en tafeltennis.

Onze buren op nummer 2

Bewoners

We begeleiden mensen die een verstandelijke beperking hebben en soms ook een lichamelijke beperking, of een vorm van autisme. De groep doet veel samen: barbecueën, in de tuin werken, kijken naar een film of voetbalwedstrijd, of samen naar de EO-Jongerendag. Wanneer de bewoners tijd voor zichzelf willen, gaan ze naar hun eigen kamer. Hiervan maken ze ook graag gebruik.

Op dit moment is er geen appartement vrij voor nieuwe bewoners. Wel interesse in christelijke gehandicaptenzorg? We komen graag met je in contact.

Direct bericht via