| Home > Locaties > Leens – De Kameleon

Leens – De Kameleon

Bel locatie: 088 007 08 33
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (Werkdagen 8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

De Kameleon in drie woorden: thuis, ontmoeting en rustpunt. Op deze locatie van Sprank wonen veertien kleurrijke bewoners. Iedere bewoner heeft een eigen, prachtig appartement en krijgt waar nodig begeleiding bij het wonen.

Bewoners
Aantal: 14 (2 groepen van 7 personen)
Leeftijd: ongeveer 27-40 jaar

Adres:
Oosterlaagte 30, 9965 SH Leens (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is plaats voor een nieuwe bewoner.

Stichting Sprank locatie De Kameleon, vlak bij Groningen, waar bewoners zelfstandig wonen en begeleiding krijgen.

De woning

Alle bewoners van De Kameleon hebben een eigen appartement met een woonkamer, slaapkamer, keukenblok en badkamer met douche en toilet. De appartementen op de begane grond hebben tuindeuren. Ook beschikt dit gebouw over een lift en is het volledig rolstoeltoegankelijk. Er is een groepsruimte die gebruikt wordt voor: ontbijt, avondeten, tv-kijken, knutselen en ontspanning. Op vrijdagavond zoeken de bewoners elkaar op in de groepsruimte om samen een spelletje te spelen. De bewoners hebben bovendien de mogelijkheid om zich terug te trekken in hun eigen appartement. Daarnaast is er een grote buitenruimte, waar bewoners bijvoorbeeld een potje voetbal kunnen spelen. Het is mogelijk om één keer per week samen (in twee groepen) te sporten op locatie. Dan vindt er een gezellige en actieve bootcamp plaats in de buitenlucht!

Begeleider van Sprank pakt samen met bewoners van De Kameleon wat drinken.

Zelfstandig wonen met begeleiding

Op deze locatie van Sprank krijgen alle bewoners waar nodig begeleiding bij het wonen. Alle bewoners die op deze locatie wonen, hebben een licht verstandelijke beperking (LVB). Daarnaast biedt De Kameleon onder meer begeleid wonen aan bewoners met autisme, het syndroom van Down en epilepsie. De bewoners gaan dagelijks naar hun werk of dagbesteding. In beide groepen zitten zowel mannen als vrouwen. De groep beneden heeft een intensievere zorgvraag en doet meer samen in groepsverband dan de groep boven, maar er is ook ruimte om iets voor jezelf te doen. Bovendien is er altijd iemand bereikbaar, want de begeleiding of huishoudelijk medewerker is altijd aanwezig.

De Kameleon staat aan de rand van het dorp Leens (in de buurt van Groningen). De Kameleon doet veel samen met de plaatselijke kerk, die erg betrokken is. Daarnaast werkt een deel van de bewoners één of meerdere dagen in de horeca of met dieren bij onze buren DOEZOO. Dat is een park met insecten en andere interessante dieren, zoals: neusberen, hagedissen, uilen en egels. Naast DOEZOO, gaan ook sommige bewoners naar Dagbesteding Fraam in Middelstum: een volledig nieuwe boerderij en houtwerkplaats! Bovendien zijn er veel voorzieningen in de buurt van De Kameleon, zoals een kledingwinkel, bakker en supermarkten. Ook is er een bushalte op loopafstand.

Appartement vrij

Wil jij graag begeleid wonen bij De Kameleon in Leens? Dat kan, want er is momenteel een appartement beschikbaar! Dit appartement bevindt zich op de begane grond en heeft tuindeuren, een woonkamer, slaapkamer, keukenblok en badkamer met douche en toilet. Het appartement wordt leeg opgeleverd, waardoor het helemaal naar eigen smaak in te richten is!

Wonen bij Sprank

‘De afwisseling van de groepen maakt het werk heel leuk!’

- Begeleider Sprank

Werken bij De Kameleon

Wij zijn regelmatig op zoek naar nieuwe medewerkers. Het team van De Kameleon bestaat uit een gemengd team van tien personen. Het zijn enthousiaste aanpakkers die hun werk met veel passie uitvoeren. Wil je graag werken in de christelijke zorg en wil je bewoners met zorg en aandacht begeleiden? Voel je dan vrij om te reageren op onze vacatures of stuur een open sollicitatie!

Bekijk alle vacatures

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: