| Home > Locaties > Haren – Buitenhorst

Haren – Buitenhorst

Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Haren is de ‘parel’ van de provincie Groningen. Hier is de bouw afgerond van een nieuwe woning. De oude kerkboerderij is verbouwd, zodat er nu 19 mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking zelfstandig begeleid kunnen wonen. Zij zijn in de nazomer van 2019 naar hun nieuwe appartement verhuisd.

Aantal: 19
Leeftijd: 18 – 55 jaar

Oude Middelhorst 24, 9753 BS Haren (plan route)

Open plaatsen

Zoals het er nu naar uitziet, zijn of komen alle appartementen vol. Maar je kunt je nog steeds aanmelden. Dan kijken we wat mogelijk is, hier of ergens anders. Bel  088 0070700 of mail naar
info@stichtingsprank.nl.

Het landelijke Haren ligt dicht bij de stad Groningen. Het is een fijne plek om te wonen. Haren wordt ‘De parel van het Noorden’ genoemd. Er zijn veel voorzieningen in Haren en in de stad Groningen. De woonwijken zijn ruim opgezet en er is veel groen. Dichtbij zijn het NS-station, kerken en winkels. Ook dagbesteding is in de buurt.

”De Buitenhorst is een bijzonder gebouw omdat het een voormalige kerkboerderij is!”

Identiteit

Sprank geeft zorg vanuit de liefde van God. Lees alles over de identiteit van Sprank.

Werken bij de Buitenhorst

Omdat er 19 bewoners zijn, is de locatie opgedeeld in twee groepen. Dit maakt dat er ook in twee teams gewerkt wordt.  In elk team werken 10 tot 15 medewerkers. De begeleiders helpen de bewoners in hun dagelijkse leven en bieden handvatten op weg naar zelfstandigheid.

”Werken jullie in mijn woning of woon ik op jullie werk?”

-Bewoner Buitenhorst

Bewoners

De bewoners hebben een (licht) verstandelijke of lichamelijke beperking en/of autisme. De leeftijd van de meeste bewoners ligt tussen de 20 en 25 jaar. Enkele bewoners zijn rond de 30 en 55 jaar. Iedereen krijgt de begeleiding die hij of zij nodig heeft. Waar de een meer behoefte heeft aan ondersteuning, woont de ander meer ambulant begeleid.

Locaties

In de noordelijke provincie heeft Sprank meer gebouwen.

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Direct bericht via