| Home > Locaties > Hardenberg – Weidebuurt

Hardenberg – Weidebuurt

Bel locatie: 088 007 07 70
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

Weidebuurt ligt in het landelijke Heemse (Hardenberg). Het is een mooi gebouw in een groene en rustige wijk.

Aantal: 2 groepen met 6 en 7 bewoners
Leeftijd: ca. 35 – 80 jaar

Weidebuurt 1, 7771 CZ Hardenberg (plan route)

Welkom in de Weidebuurt!

Speciaal voor jou een inkijkje in woonlocatie Weidebuurt. Wil je meer weten over wonen of werken op deze locatie, laat het ons weten. We komen graag met je in contact!

Bewoners

De twee groepen houden van gezelligheid en zijn graag samen in de gezamenlijke woonkamer. Ze komen er voor een maaltijd, koffiedrinken of om ’s avonds gezellig wat te drinken. Stil zitten doen de bewoners niet, ze doen aan muziek, wandelen, gym, knutselen, handwerken, zwemmen, paardrijden of gaan naar de bijbelclub. Er zijn trouwe vrijwilligers aan de locatie verbonden die leuke activiteiten ondernemen met de bewoners.

Daarom werkt het hier zo leuk: het is een mooi gevarieerd gezelschap

- Marianne Akkerman, begeleider

Zorg en begeleiding

De zeven bewoners van groep 1 (Zonnebloem) zijn actief en doen veel zelfstandig. Als ergens hulp bij nodig is, dan staan we voor ze klaar. De groep bestaat uit een aantal oudere bewoners en 30-plussers. Groep 2 is een hele diverse groep en heeft een wat rustiger levenstempo. We begeleiden onder andere cliënten met psychische problemen, autisme en het syndroom van Down.

Zorgvisie van Sprank

De woning

Wie houdt van groen en natuur zal zeker graag op de Weidebuurt willen wonen. Het hertenkamp is vlakbij en daar gaan de bewoners vaak naartoe. Op vijf minuten lopen ligt de buurtsupermarkt en het is tien minuten fietsen naar het centrum van Hardenberg. De bewoners hebben een zit/slaapkamer of een appartement. Beide groepen hebben een groepsruimte die gebruikt wordt voor eten, koffiedrinken, spelletjes, knutselen en tv kijken. Ook is er een grote tuin.

Vacatures bij Sprank

Ben jij op zoek naar een baan met betekenis bij een christelijke zorginstelling? En heb je hart voor mensen met een verstandelijke beperking? Er zijn regelmatig vacatures bij Sprank!
De twee ervaren teams van de Weidebuurt bieden stabiliteit aan de bewoners en hebben oog voor wat de bewoners nodig hebben. Ze zetten samen de schouders eronder en staan voor elkaar klaar. En, ook heel belangrijk: er is een ontspannen en gezellige sfeer. In de ochtend is er een begeleider voor beide groepen. Door de week worden er late diensten gewerkt, met een begeleider per groep. In het weekend is er ook overdag woonbegeleiding, en er is een slaapdienst.

Werken bij Sprank

Wil je meer weten over wonen op de Weidebuurt?
Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!