| Home > Locaties > Hardenberg – Elzenlaan

Hardenberg – Elzenlaan

Bel locatie: (088) 007 07 63
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Midden in een groene en bosrijke omgeving in Hardenberg staat locatie de Elzenlaan. Twee geschakelde woningen: buren, maar wel twee zelfstandige groepen met elk hun eigen sfeer. De twee groepen bewoners krijgen hier zorg en begeleiding op maat. Sprank biedt hier 24-uurs zorg.

Bewoners:

Aantal: 2 groepen, van 6 en van 7 personen
Leeftijd: ongeveer 40 – 60 jaar

Adres:
Elzenlaan 35, 7771 DK Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is een appartement beschikbaar voor een nieuwe bewoner.

De woning

Eigen voorzieningen: slaapkamer, woonkamer met keukenblok, badkamer met douche en toilet.

Gezamenlijke voorzieningen: groepsruimte die gebruikt wordt voor het avondeten, een spelletje, knutselen, koffiedrinken en tv-kijken.

Zorg

Sprank kan aan de Elzenlaan woonbegeleiding geven en zorgen voor bewoners met autisme, epilepsie en gedragsproblemen. Overdag gaan bewoners naar de dagbesteding buitenshuis en van 15.30 uur tot de volgende morgen 10.00 uur is er op beide groepen een begeleider aanwezig. In de nachten is er een slaapwacht en nachtzorg.

Het huis staat in de woonwijk Heemse: een bosrijke, rustige omgeving. Direct naast het huis is een bos en er is een dierenweide naast de woning. Op drie minuten loopafstand staat een kerk, en op tien minuten fietsen ligt het winkelcentrum.

De begeleiding is erop gericht om ondersteuning te bieden bij dagelijkse taken, persoonlijke zorg en omgang met elkaar. De begeleiders zijn tijdens koffie en eetmomenten aanwezig in de groepsruimte. De bewoners krijgen vooral veel individuele begeleiding. Verder zijn ze veel in hun appartement of bij activiteiten buitenshuis te vinden. Actief en veelzijdig, dat is typerend voor de bewoners van de Elzenlaan. Ieder vanuit z’n eigen talenten en mogelijkheden. Na de avondmaaltijd vertrekken veel bewoners naar een activiteit.

‘De christelijke identiteit en levenssfeer aan de Elzenlaan is duidelijk merkbaar’

- Een familielid

De bewoners

Fitness, vogels spotten, muziek maken of creatief bezig zijn, ieder doet wat bij hem of haar past.  De ene groep heeft wat meer begeleiding nodig, zoals bij het ontbijt. Ook in het weekend krijgt deze groep meer begeleiding. Dagprogramma’s zijn gericht op het zelfstandig uitvoeren van taken. Als blijkt dat hulp nodig is, wordt deze geboden. Verder worden er activiteiten georganiseerd als knutselen, wandelen en fietsen.

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: