| Home > Locaties > Hardenberg – De Lichtboei

Hardenberg – De Lichtboei

Bel locatie: 088 007 07 66
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

In De Lichtboei is het heerlijk wonen! De appartementen zijn modern en ruim en van alle gemakken voorzien. Heb je belangstelling en blijf je graag op de hoogte van een open plaats? Als je het formulier onder aan de pagina invult, neemt een van onze consulenten contact met je op.

Aantal: 3 groepen van 6 bewoners
Leeftijd: ongeveer 20 – 65 jaar

De Schans 11, 7773 AA Hardenberg (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is plaats voor een nieuwe bewoner.

Welkom in De Lichtboei!

Bekijk de video voor een indruk van deze woonlocatie. Wil je meer weten over wonen of werken in De Lichtboei? Neem dan contact met ons op.

De bewoners

Op de Lichtboei wonen achttien mensen in drie groepen. Elke groep heeft een eigen dynamiek en mate van begeleiding en zelfstandigheid. Een deel van de bewoners houdt van de gezelligheid in de gezamenlijke woonkamer. Andere bewoners blijven liever vooral in hun eigen appartement.

Appartement vrij

Op de derde verdieping, groep Pinksterbloem, is een appartement vrij! Je woont zelfstandig, en krijgt begeleiding in de dingen die lastig voor je zijn. Bijvoorbeeld bij het plannen van je dag of week, het organiseren van je huishouding of hoe je het beste met andere mensen kan omgaan. Regelmatig heb je een gesprekje met een begeleider. Je gaat zelfstandig naar werk of dagbesteding. In de ochtend, middag en avond is een begeleider aanwezig. Je woont met vijf andere bewoners. Je kunt elkaar opzoeken in de gezamenlijke huiskamer en samen koken en eten, of iets leuks ondernemen. Het is een ruim appartement met veel licht en de winkels zijn op loopafstand. Je hebt een eigen woonkamer met keukenblok, slaapkamer, berging en badkamer. Als je een WLZ-indicatie hebt kom je in aanmerking voor deze woning. Wil  je meer weten? Neem dan contact met ons op!

Zorg aanvragen

”Onze bewoners zijn mensen met mogelijkheden, waarvan ik veel leer en heel veel liefde krijg.”

- Jeanette Knol - begeleider

Zorg en begeleiding

Op de begane grond (Waterlelie) en eerste verdieping (Uniek) krijgen de bewoners woonbegeleiding en zorgintensieve begeleiding. We stimuleren bewoners om zelf te doen wat ze kunnen doen en we ondersteunen waar het nodig is. We hebben goed contact met verwanten en zijn betrokken bij elkaar.

Op de Pinksterbloem, op de derde verdieping, zijn de bewoners zelfstandig en is er minder begeleiding nodig. We praten samen over wat er nodig is. Op deze groep werken we alleen met avonddiensten. Op deze groep komt een plek vrij!

De woning

Alle bewoners hebben een eigen appartement met woonkamer, keuken, slaapkamer, badkamer en berging. Elke groep heeft een centrale huiskamer en keuken, wasruimtes en een ontspanningsruimte met bad. In de huiskamer kunnen bewoners elkaar ontmoeten, samen eten en koffie of thee drinken.

Ik krijg regelmatig een gesprekje met mijn begeleider over dingen die ik lastig vind of als ik ergens mee zit. Dat is heel fijn

- Anouk

De Lichtboei staat in Marslanden, een ruim opgezette woonwijk in Hardenberg. In de directe omgeving is veel groen en water. De winkels zijn op loopafstand en een van de kerken is aan de overkant. Naast ons is een huisartsenpraktijk en andere medische voorzieningen.

Samen zorgen

We vinden het belangrijk om regelmatig contact te hebben met verwanten/mentoren.  Zo werken we samen aan goede en passende zorg. Er is ook nauw contact met de gereformeerde kerk. Veel bewoners hebben een gastgezin en er komen regelmatig mensen op bezoek.

Lees onze visie op zorg

Is wonen op de Lichtboei iets voor jou? Kan jij je zelfstandig redden, maar is af en toe begeleiding wel nodig? Neem contact met ons op of de begeleiding en het appartement bij jouw vraag past.

Direct bericht via