| Home > Locaties > Drachten – Wenwille

Drachten – Wenwille

Bel locatie: (088) 007 08 59
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Wenwille. ‘Woonplezier’ betekent dat in het Fries. En dat zie je! Het woonplezier straalt van de bewoners af. Wenwille is het onderkomen van zestien bewoners in Drachten. Ze wonen er zelfstandig, met begeleiding waar het nodig is. Vrijwilligers zijn onmisbaar en we zoeken nog een aantal mensen die ons kunnen helpen. Is dat iets voor u of jou?

Bewoners:
Aantal: 16
Leeftijd:  ongeveer 18 – 50 jaar

Adres:
't Suderhiem 1-31, 9203 HR Drachten (plan route)

Welkom op Wenwille

Speciaal voor jou maakten we dit inkijkje op onze woning. Zo kunnen we je tijdens corona toch een rondleiding geven. Wil je meer weten over wonen of werken op Wenwille? Neem dan contact op met Sprank.

Vrijwilligers gezocht

Wil jij leuke contacten leggen, meer over anderen en jezelf leren en daar heel veel waardering voor krijgen? Kom dan eens bij Wenwille langs! We zoeken zelfstandige vrijwilligers die initiatief nemen. Je werkt altijd naast een begeleider.

Actieve vrijwilligers

De meeste bewoners vinden het fijn om te wandelen of te fietsen, in sommige gevallen op de tandem.

Creatieve vrijwilligers

Samen een knutsel activiteit ondernemen op bijvoorbeeld de zaterdag.

Groepsvrijwilligers

Een gastheer/gastvrouw. Samen koffiedrinken met de groep, een spelletje doen en samen koken.

De zorg

Sprank geeft op deze locatie woonbegeleiding. De begeleiders zijn gewend om te gaan met mensen die verstandelijke en lichamelijke beperkingen hebben, afwijkingen in het autistisch spectrum, syndroom van down en epilepsie.

‘Mijn appartement vind ik erg fijn. Het is erg gezellig om te eten en koffie te drinken bij Wenwille. Dat doen we eigenlijk altijd samen’

- Bewoner Wenwille

De woning

Wenwille is nog vrij nieuw, gebouwd in 2013. De bewoners hebben een eigen appartement met woonkamer, slaapkamer, douche/toilet en een keukenblok. Daarnaast kunnen zij gebruik maken van een aantal gezamenlijke ruimten, zoals twee ruime woonkamers, ruime keukens, een schuur en een tuin.

De manier van begeleiding wordt afgestemd op de bewoners. Sommigen hebben altijd iemand in de nabijheid nodig, anderen zijn redelijk zelfstandig. Naast de begeleiding zijn er ook vrijwilligers die koffie komen drinken of met de bewoners een activiteit komen doen. Voor de liefhebbers is het mogelijk om workshops te volgen of mee te doen met georganiseerde activiteiten.

Wenwille staat tussen grote bomen, in een straat met gezinnen en woonvoorzieningen voor ouderen. Op tien minuten lopen is een supermarkt en het centrum van Drachten.

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: