| Home > Locaties > Drachten – Wenwille

Drachten – Wenwille

Bel locatie: 088 007 08 59
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

Wenwille. ‘Woonplezier’ betekent dat in het Fries. En dat zie je! Het woonplezier straalt van de bewoners af. Wenwille is het onderkomen van zestien bewoners in Drachten. Ze wonen er zelfstandig, met begeleiding waar het nodig is.

Aantal: 16
Leeftijd:  ongeveer 25 – 60 jaar

't Suderhiem 1-31, 9203 HR Drachten (plan route)

Welkom op Wenwille

Speciaal voor jou maakten we dit inkijkje op onze woning. Wil je meer weten over wonen of werken op Wenwille? Neem dan contact op!

Christenen met hart en zorg voor mensen met een verstandelijke beperking

Lees onze visie op zorg

‘Mijn appartement vind ik erg fijn. Het is erg gezellig om te eten en koffie te drinken bij Wenwille. Dat doen we eigenlijk altijd samen’

- Bewoner Wenwille

De woning

De bewoners hebben een eigen modern appartement met woonkamer en aparte slaapkamer. Ze kunnen elkaar opzoeken in een van de gezamenlijke ruimten. Als het mooi weer is, genieten ze van de tuin.

De manier van begeleiding wordt afgestemd op de bewoners. Sommigen hebben altijd iemand in de nabijheid nodig, anderen zijn redelijk zelfstandig. Naast de begeleiding zijn er ook vrijwilligers die koffie komen drinken of met de bewoners een activiteit komen doen.

Drachten is een moderne stad met veel leuke plekjes. Binnen 10 tot 20 minuten sta je midden in de prachtige natuur van Friesland. Wenwille staat tussen grote bomen, in een straat met gezinnen en woonvoorzieningen voor ouderen. Op tien minuten lopen is een supermarkt en het veelzijdige centrum van Drachten.

Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn onmisbaar. Vrijwilliger Tjeerd komt al jaren wekelijks op locatie Wenwille en hij geniet ervan: “De bewoners zijn zichzelf, open en spontaan.”
We zoeken nog een aantal ‘maatjes’ voor onze bewoners.  Als maatje ben je gekoppeld aan een bewoner om samen regelmatig op te trekken. We kijken altijd of er een goede match is. Iets voor jou? Neem gerust contact op via vrijwilligers@stichtingsprank.nl.

Lees het verhaal van Tjeerd

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Direct bericht via