| Home > Locaties > Drachten – ‘t Skûtsje

Drachten – ‘t Skûtsje

Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

’t Skûtsje, Fries voor schuitje, is in 2003 opgezet door een enthousiaste groep ouders als een zelfstandig wooninitiatief. De afgelopen jaren is er samenwerking ontstaan tussen ‘t Skûtsje en stichting Sprank. In 2021 ging ‘ t Skûtsje over naar Sprank.

't Deel 49, 9201XL Drachten (plan route)

Bewoners

Op locatie ’t Skûtsje wonen 7 bewoners: 2 mannen en 5 vrouwen. De leeftijd varieert van 23 tot 63 jaar.
De bewoners hebben een eigen appartement en delen een gezamenlijke huiskamer die centraal in het gebouw ligt. Iedere bewoner gaat naar dagbesteding.

”Bijzonder is dat iedereen zo om elkaar denkt”

- Begeleider Fardau

Locatie

De sfeer bij ’t Skûtsje kenmerkt zich door saamhorigheid. Er wordt gezamenlijk koffie en thee gedronken en er wordt samen gegeten. Regelmatig helpt een bewoner met koken en ook is er ruimte voor een spelletje of het maken van een wandeling.
’t Skûtsje is een kleinschalige locatie, wat maakt dat er overzicht is en er een huiselijke sfeer heerst.

Werken bij Sprank

Wil je ook een mooie baan met betekenis? Bekijk onze vacatures of ontdek de mogelijkheden voor werken en leren bij Sprank.

De locatie ligt centraal in de woonwijk. Het centrum van Drachten is zo’n 10 minuten verderop. Er ligt een park in de buurt waar een mooie wandeling gemaakt kan worden.

Meer informatie over de zorg

Wilt u meer weten over deze woning, over de zorg en begeleiding die we bieden op ’t Skûtsje?

Vul dan het formulier in of neem zelf contact met ons op: