Terug | Home > Locaties > Roden – Bernhardpassage

Roden – Bernhardpassage

Bel locatie: 088 007 08 38 (16.30 - 22.00 uur)
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30 - 17.00 uur)

Begeleid wonen, maar dan heel zelfstandig. Bewoners van de Bernhardpassage wonen in hun eigen appartement. Na het werk is er gezelligheid en ontmoeting in het steunpunt in hetzelfde gebouw.

Bernhardpassage 66, 9301 KV Roden (plan route)

Zelfstandig wonen

Financiën, schoonmaken, koken, plannen; een eigen huishouden brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Dat kan best lastig zijn als je beperking hebt. Daarom wonen op de Bernhardpassage zeven mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme met begeleiding van Stichting Sprank. Ze wonen in hun eigen appartement (gehuurd via de woningbouwvereniging) in hetzelfde gebouw. Eén appartement is ingericht als steunpunt.

Meer weten over wonen bij Sprank

De Bernhardpassage ligt in het centrum van Roden. Op een paar minuten lopen zijn de winkels en het busstation.

Meer over wonen bij Sprank

Als bewoners ergens mee zitten, vragen ze soms: ‘Wil je met me bidden, Thijs?’ Dat kan gewoon

- Thijs Tel

De zeven bewoners hebben een licht verstandelijke beperking. Ze kunnen zelf hun dag invullen.
Tussen 16.30 en 22.00 uur is er begeleiding op het steunpunt/ontmoetingspunt. De rest van de dag is er geen begeleiding, ook niet op zaterdag. Er is een begeleider aanwezig bij het koken, eten en koffiedrinken. Ook spreekt de begeleider de bewoners één op één.
Bewoners kunnen mee eten op het steunpunt, maar zelfstandig koken in hun eigen appartement kan ook. Elke dag kookt een andere cliënt voor de groep, onder begeleiding. Na het eten wordt er samen koffie gedronken of een spelletje gedaan.

Zelfstandig wonen met begeleiding en met het steunpunt in de buurt.

Zo zien wij zorg

Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking.

Woning

Per persoon: appartement met aparte slaapkamer, keukenblok, douche en toilet

Per groep: appartement  als steunpunt. Een plek om samen te eten, voor ontmoeting, spelletjes, samen knutselen en tv-kijken

Meer weten

Op dit moment is er geen appartement vrij. Wil je meer weten over wonen bij Sprank? Vul het formulier hiernaast in en we bellen je zo snel mogelijk terug.

Direct bericht via