| Home > Locaties > Berkel en Rodenrijs – De Handpalm

Berkel en Rodenrijs – De Handpalm

Bel locatie: (088) 007 08 69
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Van de buitenkant lijkt het een groot flatgebouw. Van binnen is het een gezellige en vooral ruime en sprankelende locatie: De Handpalm in Berkel en Rodenrijs. Achter het pand ligt een prachtig aangelegde tuin. Compleet met zingende, gekleurde parkieten, grote koikarpers en de mooiste planten. De bewoners wonen in vier verschillende groepen.

Bewoners:

Aantal: 4 groepen van 6 – 8 bewoners

Leeftijd: ongeveer 20 – 60 jaar

Adres:
Rozenoord 94, 2651 XP Berkel en Rodenrijs (plan route)

‘Er is altijd tijd voor een gesprekje met de begeleiding’

Zorg

De bewoners van De Handpalm krijgen zorg op maat. Dit betekent dat iedere cliënt aan zijn eigen doelen werkt, net wat hij of zij aankan.

Wij geven zorg en ondersteuning vanuit de liefde van God. Wat dat betekent, staat in onze Zorgvisie, https://www.stichtingsprank.nl/over-sprank/zorgvisie

De woning

Het gebouw van De Handpalm heeft drie geschakelde verdiepingen. Daar wonen vier woongroepen. Er zijn zit-slaapkamers met eigen sanitair. Er zijn ook  appartementen met eigen sanitair en een keukentje. De bewoners kunnen samen gebruikmaken van woonkamer, keuken en grote tuin met volière en karpervijver.

De bewoners krijgen dag en nacht begeleiding. Vooral op de punten waar hulp nodig is. Bijvoorbeeld hulp bij dagelijkse handelingen, indeling van de dag en vrije tijd. Of hulp bij het omgaan met emoties. Of hulp bij het omgaan met andere mensen en het sluiten van vriendschap.

Op De Handpalm wonen volwassenen met een verstandelijke beperking (bijvoorbeeld syndroom van Down of een vorm van autisme). We bieden zorg aan cliënten met een zorgzwaartepakket VG3 t/m VG6.
Er is, voor wie dit wil, een gezamenlijk koffie- en eetmoment. De invulling van de avond is vrij. Dat verschilt per dag en per persoon. Met regelmaat is er een gezellige avond, met tijd voor een spelletje of film.

Zoek je een leuke, veelzijdige stageplek in de gehandicaptenzorg?

In Berkel en Rodenrijs is alles wat je nodig hebt. De Handpalm ligt midden in een woonwijk. Binnen 10 minuten fietsen ben je in het centrum van Berkel en Rodenrijs. Hier vind je leuke winkels, cafetaria’s en restaurants. Met het openbaar vervoer ben je binnen 20 minuten in hartje Rotterdam! In de buurt zijn volop plaatsen voor ontspanning, zoals het Lage Bergse Bos, de Bergsche Plas en de Kralingseplas.

Is er nog plaats?

Op dit moment zijn er geen appartementen vrij op De Handpalm. Toch geïnteresseerd in een plek waar zelfstandig wonen met begeleiding mogelijk is? Neem dan contact met ons op.

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: