| Home > Locaties > Berkel en Rodenrijs – De Handpalm

Berkel en Rodenrijs – De Handpalm

Bel locatie: 088 007 08 69
Hoofdkantoor: 088 007 07 00 (werkdagen 8.30-17.00 uur)

Deel locatie

Snel navigeren naar

Over deze locatie

In de De Handpalm wonen 26 bewoners met begeleiding. Het is een gezellige, ruime en sprankelende locatie, vlak bij het centrum van Berkel en Rodenrijs en in de buurt van Rotterdam.

Bewoners
Aantal: 26, verdeeld over 4 groepen van 6 – 8 bewoners
Leeftijd: ca. 20 – 60 jaar

Adres:
Rozenoord 94, 2651 XP Berkel en Rodenrijs (plan route)

Welkom op de Handpalm!

Speciaal voor jou maakten we (in coronatijd) deze rondleiding! Wil je meer weten over begeleid wonen of werken op De Handpalm in Berkel en Rodenrijs? Dan komen we graag met je in contact!

Contact
Buitenkant gebouw van Sprank locatie De Handpalm in Berkel en Rodenrijs, vlakbij Rotterdam.

De woning

De Handpalm ligt midden in een woonwijk en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Bovendien is het centrum van Berkel en Rodenrijs slechts 10 minuten fietsen. Het gebouw heeft drie geschakelde verdiepingen met vier woongroepen: Chrysant, Roos, Parel en Zonnebloem. Op deze locatie van Sprank zijn er zowel zit-slaapkamers als appartementen. Daarnaast kunnen de bewoners elkaar per groep opzoeken in de gezamenlijke woonkamer en keuken. Ook is er een heerlijke grote tuin.

Begeleider van Sprank begeleidt een bewoner om zo zelfstandig mogelijk zaken op de laptop te regelen.

Zorg en begeleiding bij het wonen

We bieden 24-uurs zorg aan cliënten met een zorgzwaartepakket VG3 t/m VG6. Daardoor varieert de zorg en begeleiding die we bieden per groep. Onze deskundige begeleiders helpen bijvoorbeeld bij dagelijkse handelingen, indeling van de dag en vrije tijd, het omgaan met emoties en bij sociale contacten.

Er zijn vier woongroepen. Allereerst is Chrysant een structuurgroep voor mensen met autisme. Daarnaast wonen op groep De Parel cliënten met een lichte verstandelijke beperking en zijn de bewoners heel zelfstandig. Tenslotte wonen in de groepen Zonnebloem en Roos mensen met een matige verstandelijke beperking. De bewoners zoeken elkaar op en hebben het gezellig met elkaar.

Onze visie op zorg

Er is nu geen appartement vrij op de Handpalm. Maar wel op andere locaties.

Open plaatsen

‘Er is altijd tijd voor een gesprekje met de begeleiding’

- Bewoner Handpalm
Zelfstandig wonen met begeleiding.

Werken bij De Handpalm

Op De Handpalm werken we met vier kernteams van begeleiders; per woongroep een kernteam. Hierbij werken zowel de teams van de Parel en Zonnebloem als de teams van de Roos en Chrysant samen. Je werkt minimaal een dienst per week op de groep van jouw eigen kernteam. Daarnaast werk je de andere diensten ook op de groep waarmee samengewerkt wordt. Tenslotte werk je regelmatig een dagdienst en een slaapdienst, maar vooral avonddiensten.

De sfeer is collegiaal, we helpen elkaar en veel wensen zijn bespreekbaar. Lijkt het je leuk om ons team te versterken en wil je graag betekenisvolle, christelijke zorg bieden vanuit jouw geloof? Bekijk dan of er een vacature vrij is of stuur een open sollicitatie.

Werken bij Sprank

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:
088 – 007 0 700