| Home > Locaties > Bedum – De Ransuil

Bedum – De Ransuil

Bel locatie: 088-0070821
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30 - 17.00 uur)

Deel locatie

Over deze locatie

Bewoners:
Op de Ransuil woont een groep van 6 en een groep van 7 bewoners van alle leeftijden. De ene groep krijgt persoonlijke begeleiding, in de andere groep krijgen vooral ouderen begeleiding.

Adres:
Ransuil 29, 9781 RJ Bedum (plan route)

Zorg

In De Ransuil wonen mensen die veel begeleiding nodig hebben. De begeleiders kunnen goed zorgen voor cliënten met autisme, epilepsie, syndroom van Down en mensen die slecht kunnen zien. Ook kunnen ze goed zorgen voor ouderen in de groep.

Zorg aanvragen

De woning

Per persoon: woonkamer, slaapkamer, keukenblok, badkamer met douche en toilet.

Voor samen: kamer die wordt gebruikt

voor het ontbijt, avondeten, spelletjes, knutselen en tv-kijken.

Het gebouw van De Ransuil staat in een nieuwe wijk. De wijk ligt net buiten het dorpje Bedum. Op 5 minuten lopen is er een station. Daar gaat elk halfuur een trein naar Groningen. Op 10 minuten lopen is een bushalte. Elk halfuur rijdt er een bus naar Groningen. Ook zijn de winkels dichtbij (10 minuten lopen).

Er is dag en nacht begeleiding. De twee groepen krijgen verschillende soorten begeleiding:

Sprankplus-woning

Deze groep krijgt begeleiding die past bij het ouder worden met een handicap. In de ouderenwoning (Sprankplus-woning) groeit de zorg mee met de leeftijd. Het doel hiervan is dat bewoners hun leven lang hier kunnen wonen. In een vertrouwde, christelijke omgeving. De pluspunten van een ouderenwoning lees je hieronder.

Persoonlijke begeleiding

Deze groep krijgt per persoon begeleiding. Hier gaat de zorg om gedrag, ouder worden en slechter kunnen zien. De groep doet veel samen, zoals eten en koffiedrinken. Maar dingen alleen doen is ook prima.

De voordelen van een Sprankplus-woning

• Een multidisciplinair team (een team dat verschillende soorten zorg geeft) met begeleiders vanuit de verzorging;
  • Een dagopvang in huis voor bewoners die met pensioen zijn. Op de dagopvang hebben ze contact, beweging en zijn ze actief;
  • Een aangepast gebouw. Voor steeds meer bewoners is veel ruimte nodig. Dat is voor de rolstoelen, rollators, aangepast meubilair en tilliften.

Meer informatie

Op dit moment is er geen plek vrij voor nieuwe bewoners. Toch op zoek naar woonbegeleiding in Bedum of ergens anders? Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Of neem meteen contact met ons op:

Telefoon: 088 0070700

E-mail: info@stichtingsprank.nl

Meer weten?

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Bel ons direct:

Stuur een e-mail: