| Home > Locaties > Bedum – Mensemastraat

Bedum – Mensemastraat

Bel locatie: 088 007 08 23
Hoofdkantoor: 088 0070700 (werkdagen 9.00-17.00 uur)

Bedum is een dorp met prachtige huizen aan mooie vaarten. Aan de rand van Bedum staat de locatie Mensemastraat. Hier wonen zeven mensen elk in hun eigen appartement. Met ondersteuning van Sprank waar dat nodig is.

Aantal: 7
Leeftijd: ongeveer 30 – 70 jaar

Mensemastraat 43, 9781 RL Bedum (plan route)

Beschikbare plaatsen:
Er is plaats voor een nieuwe bewoner.

Welkom op de Mensemastraat!

Met dit filmpje kun je even binnen kan kijken bij ons. Wil je meer weten over werken of wonen op de Mensemastraat? We komen graag met je in contact!

De woning

Het flatgebouw bestaat uit ongeveer 50 appartementen, waarvan Sprank er een aantal huurt. De appartementen zijn ruim en modern en bestaan uit een woonkamer, slaapkamer, keuken, badkamer en een extra slaapkamer. Met een balkon op het zuid-westen kan je de zon onder zien gaan. En vanuit je huis wandel je zo langs de weilanden. Jouw buren zijn jongeren, senioren en mensen met een licht verstandelijke beperking. Een ideale plek voor begeleid wonen!

Zo zelfstandig mogelijk wonen met begeleiding bij het koken.

De bewoners zijn vrij zelfstandig en krijgen hulp waar het nodig is. Bijvoorbeeld bij het koken, boodschappen doen of structuur aanbrengen in het dagelijks leven. Dat is per cliënt erg verschillend. De begeleiding stimuleert om gezond en gevarieerd te eten. Overdag hebben alle bewoners (vrijwilligers-) werk. De meeste tijd brengen de bewoners in hun eigen huis door. Daarnaast spreken ze soms met elkaar af, bijvoorbeeld om samen koffie te drinken, de stad in te gaan, samen te sporten of te eten.

De locatie Mensemastraat is rustig gelegen aan de rand van Bedum. Het winkelcentrum is vlakbij evenals het treinstation. Ook de natuur is dichtbij: richting het noorden ligt het prachtige Hogeland met vele dorpjes en kerken. Ook is er een bos in de buurt. En wil je een dagje naar het bruisende Groningen? Met de trein ben je er zo!

Wil je meer weten over deze locatie of over Sprank?

Direct bericht via