| Home > Locaties > Bedum – Reiger

Bedum – Reiger

Bel locatie: (088) 007 08 26 (9.00- 17.00 uur)
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30- 17.00 uur)

Er klinkt hard gelach uit de woonkamer. Bewoners van De Reiger in Bedum delen dezelfde humor en dat zorgt voor een gezellige sfeer. De Reiger in Bedum is een klein flatgebouw met vijftien appartementen. De bewoners hebben een gezellige gezamenlijke woonkamer en keuken. Ze zijn zelfstandig en krijgen begeleiding als het nodig is.

Aantal: 15
Leeftijd: ongeveer 20 – 45 jaar

Reiger 34, 9781 XA Bedum (plan route)

Welkom op de Reiger!

We maakten deze video in coronatijd, zodat je toch even binnen kan kijken bij ons. Wil je meer weten over werken of wonen op de Reiger? We komen graag met je in contact!

Zorg

Onze zorg bestaat vooral uit woonbegeleiding. Sprank-medewerkers hebben ervaring met cliënten met een verstandelijke beperking. Sommige bewoners hebben ADHD en/of een vorm van autisme, zoals PDD-NOS en MCDD. Of ze hebben epilepsie of licht psychiatrische aandoeningen.

Ik verzorg alle dieren, maar met de paarden heb ik het meest

- Dirk werkt op een zorgboerderij

De woning

Eigen voorzieningen: slaapkamer, keukenblok en badkamer met douche en toilet.

Gezamenlijke voorzieningen: groepsruimte die gebruikt wordt voor het avondeten, spelletjes, knutselen, tv-kijken, muziek luisteren en samen-zijn.

De Reiger is een klein flatgebouw midden in een woonwijk . De voorkant van de flat staat aan de weg , en aan de achterkant is een besloten, gezamenlijke tuin. Op vijf minuten fietsafstand zijn de huisarts, apotheek, winkels, supermarkt en een bushalte te vinden. Naar station en kerk is tien minuten fietsen.

De bewoners krijgen 24-uursbegeleiding. We helpen ze met eten koken, ordenen, schoonmaken en sociale activiteiten. Alle bewoners gaan zelfstandig naar hun werk of naar dagbesteding. Ze werken bij een zorgboerderij, de Kringloopwinkel Charitas, een werkplaats of als postbode. Er wordt ‘s avonds voor wie dat wil samen gegeten. Vervolgens zijn de bewoners in de gezamenlijke ruimte of in hun eigen appartement te vinden, of gaan ze bijvoorbeeld sporten.

Vrijwilligers

De bewoners vinden het fijn om een maatje te hebben. Iemand die geregeld iets met hen onderneemt. Is dit iets voor jou? We komen graag met je in contact!

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Direct bericht via