| Home > Locaties > Assen – Stadssingel

Assen – Stadssingel

Bel locatie: (088) 007 08 50
Hoofdkantoor: 088-0070700 (8.30-17.00 uur)

Assen: de stad van Bartje, gezellige markten en natuurlijk de TT. Dicht bij het centrum van Assen staat een modern appartementencomplex van Sprank. Twaalf bewoners van alle leeftijden wonen hier zelfstandig met, waar het nodig is, begeleiding van Sprank.

Aantal: 12
Leeftijd: ongeveer 20 – 70 jaar

Nijlandstraat 34, 9401 AE Assen (plan route)

Welkom op de Stadssingel

We maakten deze video in coronatijd, zodat je toch even binnen kan kijken bij ons. Wil je meer weten over werken of wonen op de Stadssingel? We komen graag met je in contact!

Contact

Het thuis voor twaalf bewoners, verdeeld in twee groepen. De bewoners laten elkaar vrij: lekker op jezelf of gezellig samen? Het kan allemaal in Assen.

Lees het artikel in de Sprankel

De begeleiders zijn lief en behulpzaam, als er wat is, zijn ze er voor je.

- bewoner Gré

De bewoners zijn vrij zelfstandig. De begeleiding bestaat vooral uit aanwijzingen geven of dingen samen doen, zoals de was en samen koken. De bewoners eten gezamenlijk of alleen of soms (één op één) met een begeleider. Verder gaan de begeleiders regelmatig met de bewoners fietsen of wandelen, of ze gaan mee naar het stadscentrum of een (kerkelijke) activiteit. Een huishoudelijk medewerkster helpt de appartementen schoon te houden.

Wonen aan de Stadssingel

De twaalf bewoners zijn verdeeld in twee groepen. Op de tweede verdieping wonen acht bewoners, op de derde vier.
De appartementen bestaan uit een woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer. Er is per groep een gezamenlijke groepsruimte die gebruikt wordt voor ontbijt en avondeten, spelletjes, knutselen en tv-kijken. Wil je kennis maken met de bewoners? In de Sprankel heeft een mooi artikel gestaan waarbij je inkijkje krijgt in het leven aan de Stadssingel!

De omgeving

Het vier verdiepingen tellende appartementencomplex staat op 100 meter lopen van het centrum van Assen. In de buurt is ook een bowlingcentrum, en soms is er een kermis of circus. Een kerk is op loopafstand, en op 10 minuten fietsen ligt het Asserbos, met een mooie grote kinderboerderij.

Wil je meer weten over Stichting Sprank? Heb je vragen of suggesties?

Direct bericht via