Intranet en webmail

Op dit moment (17 jan. 13.00) is de webmail, het intranet en de thuiswerkplek niet bereikbaar door een storing.

Storing thuiswerkplek, intranet, webmail

Er zijn problemen gevonden in de Citrix software; het systeem wat Sprank gebruikt voor de werkplekken. Momenteel is er voor een deel van deze problemen nog geen oplossing beschikbaar waardoor we het als Sprank niet verantwoord vinden om onze werkplek via het internet beschikbaar te stellen.

Dit heeft als gevolg dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de thuiswerkplek. Ook de webmail, pluriform en intranet zijn vanaf huis niet te gebruiken.

Binnen de woonlocaties en het hoofdkantoor zijn de systemen wel gewoon beschikbaar omdat deze via een veilig netwerk zijn gekoppeld. Hierdoor hebben deze problemen geen impact op de directe zorg.

Momenteel is het nog niet duidelijk wanneer de problemen opgelost zijn en we de systemen weer beschikbaar kunnen stellen. Zodra er meer informatie bekend is zal dit op dezelfde manier als dit bericht gecommuniceerd worden. In het geval van nood kunnen medewerkers van Sprank contact opnemen met de bereikbaarheidsdienst van Sprank.