Wonen bij Sprank

Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

• Wonen
  • Logeren
  • Dagbesteding

Jij bent door God gemaakt. Daarom ben je bijzonder en kun je mooie dingen doen. Heb je zorg en begeleiding nodig? Dan kan je bij Sprank wonen. Jij mag zeggen wat je wilt en wat je belangrijk vindt. Samen overleggen we hoe we jou het beste kunnen helpen. Bij Sprank mag je zoveel mogelijk zelf doen. Vind je iets moeilijk? Dan helpen we je daarbij of leren we je hoe je het zelf kunt. Zo zorgen we samen dat je je thuis voelt en kunt groeien. De mensen die bij Sprank werken geloven in God. Zij helpen je bij het bijbellezen, bidden en leven met God.  Meer lezen over identiteit >>

Kijk hier waar nog plek is voor nieuwe bewoners.

Thuis
Binnen de huiselijkheid van een kleinschalige woning komen mensen met een verstandelijke beperking het beste tot hun recht. Wees maar jezelf, want het is je thuis. Afwassen en stofzuigen, een spelletje doen of tv kijken, lachen, huilen en bidden. Wees maar jezelf, want het is je thuis. Daarom zijn de woonvormen van Sprank kleinschalig, en heeft elke bewoner een persoonlijke begeleider. Bewoners bij Sprank worden aangemoedigd om te zeggen wat zij belangrijk vinden.

Clienten met een verstandelijke beperking die zelfstandig begeleid wonen bij Sprank in Hardenberg

Soorten zorg en begeleiding
Om in aanmerking te komen voor een plek in een woning van Sprank heb je een indicatie nodig voor begeleid wonen. Sprank biedt verschillende soorten zorg:

• (Gedeeltelijk) zelfstandig begeleid wonen: de cliënten wonen in een groep van ongeveer zes personen in een appartement met een steunpunt. Vrijwel alle locaties van Sprank bieden deze vorm van gehandicaptenzorg.

• Intensieve 24-uursbegeleiding en ondersteuning: intensieve zorg en begeleiding voor mensen met een -soms ernstige- verstandelijke handicap.

• Deeltijdwonen: dit kan een goede oplossing zijn om de thuissituatie te ontlasten, of om de wachttijd voor wonen te overbruggen. De deeltijdbewoner woont wel bij Sprank, maar niet de hele week. Hij volgt hetzelfde programma als thuis: gewoon naar school, werk of dagbesteding. Deeltijdwonen is mogelijk bij logeerhuis De Springplank in Dalfsen.

>> Meer informatie over zorg aanvragen

Meer informatie
Neem contact met ons op of vul onderstaand formulier in en een intaker van Sprank belt u zo snel mogelijk terug.