Ambulante begeleiding

Je hebt je eigen huis of je woont bij je ouders. Je doet zoveel mogelijk zelf. Maar niet alles lukt even goed. Je vraagt anderen om hulp. Sprank kan je ook helpen. Een medewerker van Sprank komt dan bij jou thuis om samen met jou te werken aan jouw doelen.

Voor wie is ambulante begeleiding?
Begeleiding aan huis is voor mensen met een licht of matige verstandelijke beperking, die hun zelfredzaamheid willen vergroten.

Wat is ambulante begeleiding?
Een medewerker van Sprank komt bij je thuis om samen te werken aan bepaalde doelen. Zodat je zo zelfstandig mogelijk kan leven. Bijvoorbeeld:

• Begeleiding thuis: hulp om zo zelfstandig mogelijk te leven.
  • zelfstandig wonen: hulp bij het opruimen, omgaan met geld, schoonmaken en boodschappen doen;
  • dagelijks leven: hulp bij de dagindeling en een zinvolle dag invulling;
  • contacten leggen: hulp bij het onderhouden en leggen van nieuwe contacten, hulp bij het actief worden bij bijvoorbeeld een vereniging of sportschool;
  • vaardigheden: hulp bij vaardigheden als lezen en schrijven;
  • levensvragen: hulp in de vorm van gesprekken over onderwerpen als werk, liefde en het geloof.

Ambulant team Midden Nederland
Ambulant team West Nederland
 Hier volgt binnenkort een foto van het team Noord NL
Ambulant team Oost Nederland

Stichting Sprank
Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen met jou ontdekken we waar jouw leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij jou horen.

Waar biedt Sprank ambulante begeleiding?

De begeleiding is meestal bij jou thuis. We bieden ambulante begeleiding in principe in de provincies:

• Drenthe
  • Flevoland
  • Gelderland
  • Groningen
  • Overijssel
  • Utrecht
  • Zuid Holland

Aanmelden
Ambulante begeleiding valt onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of onder de Wet langdurige zorg (Wlz). Vraag bij het Wmo loket of het sociale wijkteam van de gemeente waar jij woont, naar de mogelijkheden. Vanuit de Wlz is met een Modulair pakket thuis (Mpt) de mogelijkheid voor ambulante begeleiding aan huis. Deze zorg vraag je aan bij het Centrum Indicatiestelling zorg (CIZ). Wil je graag christelijke zorg van Sprank, maar wordt dit niet aangeboden in jouw gemeente? Het is een wettelijke plicht van de gemeente om hierin te voorzien. Overleg binnen jouw gemeente wat de mogelijkheden zijn met een PGB. Je kan natuurlijk ook Sprank bellen om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.
Meer informatie over het aanvragen van ambulante begeleiding? Ga naar de pagina Zorg aanvragen.

Bel mij terug
Meer weten over ambulante begeleiding? Neem contact met ons op of vul onderstaand formulier in en we bellen u zo snel mogelijk terug.