Zorgaanbod

Sprank biedt zorg, begeleiding en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. We geloven dat elk mens door God geschapen is, een uniek schepsel met eigen mogelijkheden en beperkingen. Vanuit die visie bieden we zorg aan in verschillende vormen. Van intensieve zorg en begeleiding in een
woonlocatie tot begeleiding aan huis, afhankelijk
van de vraag van de cliënt.

• Wonen
  • Logeren
  • Dagbesteding

Wonen bij Sprank

Gedreven door de liefde van God, geven wij zorg en ondersteuning aan mensen met een verstandelijke beperking. Samen ontdekken we met cliënten die bij ons wonen, waar hun leven aangevuld kan worden en van betekenis mag zijn. Waar dit kan doen we dat met familie en andere mensen die bij hen horen.

Dagbesteding

De dagbesteding van Sprank is net zo veelkleurig als haar cliënten: taarten bakken, snoezelen, computeren, kaarsen maken, tuinieren, figuurzagen, of je inzetten voor de buurt of andere organisaties. In een vertrouwde sfeer doen de deelnemers mee aan activiteiten, toegesneden op hun talenten en behoeften.
Zodat ze sprankelen en van betekenis zijn!

Logeren

Samen leuke dingen doen in een veilige omgeving die zoveel mogelijk aansluit bij de thuissituatie. Kinderen met een verstandelijke beperking nemen in het gezin een bijzondere plaats in, maar vragen ook extra verzorging en ondersteuning. Daarom biedt Sprank logeeropvang in twee logeerhuizen. Per 1 januari 2018 sluiten beide logeerhuizen.

Ambulante Gezinsbegeleiding

Gezinsbegeleiding is voor gezinnen met ouders en/of kinderen met een (licht) verstandelijke beperking en eventueel bijkomende problematiek zoals autisme. Professionele gezinsbegeleiders helpen ouders bij de opvoeding zodat kwetsbare kinderen en jongeren sprankelend kunnen opgroeien binnen het eigen gezin.

Ambulante begeleiding

Zo zelfstandig mogelijk leven kan knap ingewikkeld zijn voor mensen met een verstandelijke beperking. Daarom biedt Sprank begeleiding aan huis, zowel voor thuiswonende als voor zelfstandig wonende cliënten.

Gedragsdeskundig advies en consult

Je hebt een prachtig kind van God gekregen. Je doet er alles aan om hem of haar tot zijn recht te laten komen. Dat gaat niet altijd vanzelf. Maar je hoeft het niet alleen te doen. Gedragsdeskundigen van Sprank kunnen een (deel van) de zorg uit handen nemen om de zorgvraag goed in kaart te brengen en om jullie te ontlasten.