Maatje

Wat gaat u doen?
Als maatje trekt u regelmatig op met een vaste cliënt. Samen koffiedrinken, wandelen, fietsen, zwemmen of winkelen. Samen zoeken jullie een activiteit die bij jullie past. Samen zoeken jullie een activiteit die bij jullie past. De cliënt geniet enorm van net dat beetje extra aandacht. Afgestemd op de bewoner en uw mogelijkheden spreekt u samen met de persoonlijk begeleider af wanneer u inzetbaar bent.

Clienten van Sprank zoeken een maatje

Wat bieden wij?
Als vrijwilliger bent u nauw betrokken bij een kwetsbare doelgroep. Om u hierin te ondersteunen bieden we begeleidingsgesprekken aan. Ook bestaat de mogelijkheid om een korte training te volgen.
Daarnaast worden de gemaakte reiskosten vergoed en bent u tijdens de werkzaamheden via Sprank verzekerd voor aansprakelijkheid.

Wat verwachten wij van u?
Enthousiasme, betrokkenheid en een respectvolle houding naar cliënten, verwanten en medewerkers toe. Als vrijwilliger onderschrijft u bovendien de zorgvisie van Sprank. U bent sociaalvaardig en gaat zorgvuldig om met wat u ziet en hoort. Daarnaast bent u betrouwbaar in het nakomen van afspraken. We verwachten dat u bereid bent om u voor een langere periode regelmatig in te zetten voor een bewoner. Als u wilt stoppen met het vrijwilligerswerk verwachten we dat u dat minimaal een maand van tevoren aangeeft.

Doet u mee?
Aanmeldformulier >>