Locatievrijwilliger

Wat gaat u doen?
U bent regelmatig te gast op een vaste locatie. De bewoners of logés genieten ervan als er wat extra aandacht voor hen is. U doet verschillende werkzaamheden of activiteiten. Bijvoorbeeld samen koffiedrinken, een spelletje doen, vervoer naar activiteiten, assisteren bij (creatieve) activiteiten of met een groepje wandelen. Samen koffie drinken, een spelletje doen of met een groepje wandelen. U bespreekt met het locatieteam welke hulp wanneer gewenst is en welke mogelijkheden er zijn. Ruimte voor uw eigen ideeën is er ook!

Client met een verstandelijk beperking / handicap krijgt hulp in de tuin

Wat bieden wij?
Als vrijwilliger bent u nauw betrokken bij een kwetsbare doelgroep. Om u hierin te ondersteunen bieden we begeleidingsgesprekken aan. Ook bestaat de mogelijkheid om een korte training te volgen.
Daarnaast worden de gemaakte reiskosten vergoed en bent u tijdens de werkzaamheden via Sprank verzekerd voor aansprakelijkheid.

Wat verwachten wij van u?
Enthousiasme, betrokkenheid en een respectvolle houding naar cliënten, verwanten en medewerkers toe. Als vrijwilliger onderschrijft u bovendien de zorgvisie van Sprank. U bent sociaalvaardig en gaat zorgvuldig om met wat u ziet en hoort. Daarnaast bent u betrouwbaar in het nakomen van afspraken. We verwachten dat u bereid bent om u voor een langere periode regelmatig in te zetten voor de locatie. Als u wilt stoppen met het vrijwilligerswerk verwachten we dat u dat minimaal een maand van tevoren aangeeft.

Doet u mee?
Aanmeldformulier >>