Vriend worden

Iets extra’s voor mensen die dat echt nodig hebben. Daar kunt u ons bij helpen door een eenmalige gift, donateurschap of een legaat.

Word donateur
Donateurs zijn erg belangrijk voor ons, omdat we dan kunnen rekenen op structurele bijdragen. Wilt u donateur worden of een eenmalige gift geven? Vul dan het aanmeldingsformulier in en kies zelf het bedrag en de termijnen waarop uw donatie mag worden afgeschreven.

Legaat
Een derde optie om ons te steunen is door middel van een legaat. Een legaat is een bepaling in uw testament die aangeeft dat u een vastgesteld geldbedrag of een bepaald goed (bijvoorbeeld een huis) nalaat aan een door u gekozen persoon of organisatie. Zo kunt u bijvoorbeeld uw familie tot erfgenaam benoemen en daarnaast een bepaald bedrag als legaat nalaten aan Vrienden van Sprank. Voor het opstellen van uw testament heeft u altijd een notaris nodig.

Belastingvoordeel
Uw gift of donatie is aftrekbaar van de belasting wanneer het aan bepaalde voorwaarden voldoet. Een periodieke schenking waarin u minimaal vijf jaar lang een vast bedrag doneert aan Vrienden van Sprank is volledig fiscaal aftrekbaar. Lees meer hierover op de website van de belastingdienst.

ANBI
Vrienden van Sprank heeft de ANBI-status. Voor wie geld aan de vrienden wil nalaten of schenken, is het wellicht belangrijk te weten dat wij als ANBI zijn vrijgesteld van belastingen over schenkingen en erfenissen. Dus alles wat u aan ons nalaat, komt ook daadwerkelijk ten goede aan de cliënten van Stichting Sprank.
>> Informatie voor ANBI-status